Nekromanti Korkar.....

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det ska nog bli av, men jag misstänker att vi har blivit närmare 600 tills dess. Just nu har jag semester och har inga tankar på att anordna fest i Stockholm då jag är uppe i Östersund. Men vi kan ju alltid diskutera vad vi egentligen vill se på en sådan fest/träff. Ska det bara vara ett enkelt möte där vi träffas och snackar lite eller ska det vara en spritfest? Eller ska det kanske snarare vara ett konvent i miniformat, eller ska vi åka på kryssning?

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Spritfest verkar lite tråkigt för oss som inte är intresserade av sånt (ja ja, vi är i minoritet, men ändå), och det utesluter dessutom de personer som är för unga för sånt.

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: fest och gamman!

Instämmer definitivt med Discordian att spritfest verkar farligt idiotiskt. Dels utesluter det ju de unga gardet och då är det ju definitivt inge nöje, men dels brukar det bara resultera i dumheter som slagsmål och illamående. Nej, jag är inte absolutist - men har definitivt fått nog av fyllementaliteten hos vissa somliga.

Vore kul med möjlighet till halvt om halvt ett minikonvent samlat med en härlig middag där alla deltar. Kanske över mer än en dag - en helg... kanske?

*funderar vidare*

Lady Silver Wolf
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja, jag känner många (ja, flera iaf) absolutister som inte har något emot att vara på en fest där andra dricker sprit, det är inte heller några problem att ha med såna som är för unga på en fest där andra dricker.

Men jag håller med om att det inte behöver vara en fest med alkoholintag.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Att andra intar måttliga mängder alkohol har jag ingenting emot, men det är inte riktigt den bilden man får av uttrycket "spritfest". ;)

Fulla människor behöver inte vara otrevliga, men de är sällan roliga att umgås med eftersom det är svårt att föra en vettig konversation med dem.

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Alltså, jag menade fest där man får dricka alkohol, inte något sorts röjarslag där alla måste hälla i sig en flaska ren sprit på kortast tid eller något sådant. Just ordet spritfest använde jag för att jag tycke et är en kul beskrivning som tidningar (alltså kvällspressen) använder för att benämna fester och en stå upp-komiker gjorde en ganska rolig grej av det en gång.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Spritfester

Åhå, då saknade jag bara de korrekta referensramarna för att förstå det som det var menat. Jag tar tillbaka allt och påstår motsatsen! :)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Spritfester

Jo, det var lite dumt av mig att använda ett uttryck som kanske inte är så välkänt, jag använder det ganska ofta dock så jag tänkte inte ens på det.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Spritfester

Inte dumt... snarare obetänksamt. Jag får nämligen erkänna att min första koppling var - en stor fet bar med massa folk omkring och det är inte direkt det jag vill göra när jag träffar alla trevliga från forumet.

*funderar fortfarande på allt möjligt skoj och omöjligt till MÖTET*

Lady Silver Wolf
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Spelmöte + idéer + annat

Det finns massor med saker jag skulle vilja göra på ett wrnu möte/forumfest/wrnu-speldagar.

Jag tycker det vore väldigt roligt att försöka ha en avslappnad ganska oplanerad (läs: ej överproducerad) träff där vi kan spela spel under en hel dag, troligtvis en lördag, någon underhållning på kvällen och mer spel på söndagen.

Jag tror att vi på wrnu vill vädra lite av våra funderingar på vad som skall eller kan vara med på sidan i framtiden också. Ett möte är ett ypperligt tillfälle även för detta.

Jag själv har idéer om att wrnu borde kunna ha on-line rollspelsservrar. I höst kommer Neverwinter Nights vilket är ett datorrollspel som spelas online med en spelledare. Alla som vill kan hålla i spel och världen är helt ombyggbar. Jag skulle tycka det vore roligt om wrnu kunde starta en sådan server, med en egen modifierad rollspelsvärld, och med ett gäng spelsugna spelledare som är redo att servera Sveriges spelare en rolig upplevelse. För att göra detta krävs en hel del för ändamålet engagerat folk.

Det finns säkerligen fler idéer som lurar i redaktionens garderober och säkerligen ännu fler idéer hos alla besökare.

Så jag tycker vi försöker komma överens om en helg i höst, förslagsvis i oktober nära eller i anslutning till något riksomfattande lov. Brukar det inte vara ett höstlov kring vecka 44.

Vi borde också komma överens om vilka spel vi skall spela, om vi nu vill spela spel, och om någon/några skall förbereda någonting. Tja massor mer behöver säkert också bestämmas, men vi tar ett par saker i taget.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Spelmöte + idéer + annat

Om jag inte minns fel är BorCon på höstlovet. FÖrvisso i slutet, men ändå...

Det vore inte möjligt att hålla mötet på konventet, så slår man två flugor i en smäll. Problemet är iof att Borås kanske inte ligger så centralt.

/RD - älskar konvent

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Re: Spelmöte + idéer + annat

BorCon blir alldelens utmärkt för min del frågan är hur många av alla forumanvändare som kan ta sig dit?

Vi borde kunna rösta på ett par stycken alternativ. Undrar om Olle har nåt röstningssystem i bakfickan?

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Spelmöte + idéer + annat

Så länge själva mötet ligger under en helg - vissa av oss är ju hårt arbetande människor som inte har något höstlov. :(

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Spelmöte + idéer + annat

Att ha en träff under ett konvent tror jag förtar lite av stämningen, det blir väldigt kort, många kanske vill göra något annat just då osv. Jag tror det skulle vara bättre med något eget.

Sen kommer jag kanske inte att kunna vara med om det är efter slutet av oktober, dvs jag kan nog inte vara med på Borås Spelkonvent.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Spelmöte + idéer + annat

Ja, det är klart, om du envisas med att ha spritfest :)
Jag förstår inte varför vi måste spela på vårt möte. Konvent är ändå bättre på att ordna spelandet, så kan vi ordna snackandet på forummötet. Förslaget är att ni har er lokal under hela konventet, som man kan snacka i, och nåt längre "seminarium" där ni kan snacka mer direkt till användarna om era framtida planer, eller vad det var.
Sedan vore det bra om ni typ kunde fixa namnbrickor eller nåt till alla, så man ser vilka som är forumanvändare och vilket namn de går under. Jag tror det skulle kunna bli näst intill perfekt.

/RipperDoc - får också en massa idéer

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Spelmöte + idéer + annat

Själv tror jag att www.rollspel.nu-delen skulle drunkna om man har någonting på ett konvent och personligen skulle jag hellre vilja sitta och snacka med folket på forumet snarare än att tala till er. Om ni förstår skillnaden, hellre trevligt samkväm än nåt seminarium på ett konvent.

Fast vi skulle ju kunna ha bägge sakerna, små fikamöten eller liknande lite här och där under hösten och sen nåt sorts seminarium och sånt på BSK (Borås Spelkonvent).

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Spelmöte + idéer + annat

"Vi borde också komma överens om vilka spel vi skall spela, om vi nu vill spela spel, och om någon/några skall förbereda någonting."

Tja, jag skulle isåfall föredra att spela något/några av de gratis rollspel som finns (då gärna seriösa), t.ex. Västmark, Terra Draconis eller så. Tror inte att allför många orkar skriva ut 100-150 sidor, men ändå har ett hum hur spelen fungerar.

Riddaren


http://www.backtotellus.com/
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Spelmöte + idéer + annat

Men, du kan ju fortfarande tala till dem i lokalen...det blir liksom dropin. Jag tror att fler kommer komma, det krävs inte alls lika mycket "arrangerande" av er och man får möjlighet att både gå på konvent och verkligen träffa en massa från forumet.

Fast, på konventen träffar man ju ändå folk, som man känner från forumet...det hände sist, och jag blev minst sagt förvånad.

/RD

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Spelmöte + idéer + annat

Det var en riktigt bra idé, att ha ett mindre konvent där man får pröva på att spela rollspel man annars inte skulle spela eller som man gärna vill testa på innan man börjar ladda hem 4-5 MB stora filer.

Frågan är om tillräckligt många skulle komma, fast det verkar ju finnas ett stort intresse för en stor träff i övrigt så det är väl inte helt omöjligt.

Men vem skulle arrangera något sådant?

Jag tror det nog skulle bli bäst om alla som har ett gratis rollspel själv skriver ett äventyr till träffen och sen får man visa upp sig på plats. Sen får alla som är där se vilka spel som finns och prova på vad som verkar intressant. Dvs, man har ingen föranmälan och man spelar när det finns plats och tid.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top