Kopparhavets hjältar: Slutbeta

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Slutbetan har precis gått ut till våra backers. Närmare uppdatering om slutförande och leverans kommer.

Kom gärna med kommentarer eller ställ frågor här!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Lightshy;n349300 said:
Saknar viljestyrka i kortlistan över grundegenskaper på sid. 30
Tack - Ja, jag såg det med. Markerat
 

Angerforce

"Ett fan på Facebook"
Joined
29 Mar 2020
Messages
26
Location
Uppsala
(Gör en fuling och klistrar in kommentaren jag just gjorde på FB-sidan här också.)

Har hunnit läsa långt ifrån hela PDFen, men jag måste bara avbryta läsandet och hoppa in här och säga vilket fantastiskt jobb ni gjort, och vilken jäkla bra produkt det här är. Blir helt varm i hjärtat av att läsa den! Kopparhavets hjältar är ett lysande exempel på att det går att överträffa inspirationsmaterialet, och jag är så taggad på att hissa segel och sjanghaja min gamla DoD91-grupp så snart corona-rekommendationerna tillåter, för att bege mig ut på Kopparhavets glittrande böljor blå!

Kan inte bärga mig tills kickstartern för Sirenens klagan går live och jag får kasta ännu mer pengar på den här produktlinjen!
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Any idea of how far we are from release then? I have money burning in my pockets and I need ducks for my current campaign :D
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
runequester;n349325 said:
Any idea of how far we are from release then? I have money burning in my pockets and I need ducks for my current campaign :D
Hopefully in June!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Lightshy;n349386 said:
Sidan 193 & 194 saknas?
Lustigt - det är ett glapp i numreringen, men inget material saknas. Tack för att du upptäckte!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
På sid. 38 finns en inforuta om alvförmågan hamnskifte. Det finns en referens till sid 194.
Om ni rättar till sidnumreringen som blivit fel kanske ni ska dubbelkolla så sidreferensen stämmer?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Leon;n349389 said:
Lustigt - det är ett glapp i numreringen, men inget material saknas. Tack för att du upptäckte!
Plats för 2 sidor Karkion!!!!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Lightshy;n349395 said:
Plats för 2 sidor Karkion!!!!
;)

Karkioner finns definitivt i Athos. Vi klurar lite på när och hur de först skall dyka upp i det officiella materialet...

...kanske redan i Sirenens klagan :)
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Leon;n349397 said:
;)

Karkioner finns definitivt i Athos. Vi klurar lite på när och hur de först skall dyka upp i det officiella materialet...

...kanske redan i Sirenens klagan :)
Bestiary book!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Lightshy;n349416 said:
Finns det några regler för att använda 2 vapen?
Nej, det låter som en typisk Förmåga. Men just när det gäller fler anfall är vi väldigt försiktiga. Men det går utmärkt att använda ex main gauche eller liknande som funkar typ som sköld.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
runequester;n349415 said:
Bestiary book!
Vi kommer ha med nya monster i våra kampanjböcker. Exakt hur vi lägger upp det är inte bestämt ännu, men vi kommer försöka göra moduler användbara även i ett längre perspektiv. Till skillnad från äventyr som bara kan spelas en gång.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Fattar jag det rätt att en alv får ta Hamnskiftar förmåga från start om man ”lägger” 5 fria tärningar.
 
Top