Kopparhavets hjältar på nätet

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Snyggt!!! Jag kommer följa sidan med spänning :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Alltså jag är orimligt intresserad av Kopparhavets hjältar. Jag har ju fullt upp med Svärdets Sång, men allt, precis allt jag ser av det här slå an på en sträng i min själ.

/Magnus
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Grymt!

Ni får dock kika lite på sidan och uppdatera URLen till första bilden. =)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Magnus Seter;n343674 said:
Alltså jag är orimligt intresserad av Kopparhavets hjältar. Jag har ju fullt upp med Svärdets Sång, men allt, precis allt jag ser av det här slå an på en sträng i min själ.

/Magnus
Oerhört glädjande att höra! Vi ser fram emot äventyret Hårda bud i Kandra när du känner att du värmt upp tillräckligt hos FL :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
illuzive;n343675 said:
Grymt!

Ni får dock kika lite på sidan och uppdatera URLen till första bilden. =)
Och för oss som inte ser skillnad på fram- och baksidan på en laptop så innebär det...? :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Måns;n343677 said:
Och för oss som inte ser skillnad på fram- och baksidan på en laptop så innebär det...? :)
Den första bilden på sidan visas inte för oss dödliga. Eller på technobabbelspråk: länken till den första bilden är bruten, kanske för att bilden bytt namn eller för att länken sabbats på nått sätt.

:)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Magnus Seter;n343679 said:
Den första bilden på sidan visas inte för oss dödliga. Eller på technobabbelspråk: länken till den första bilden är bruten, kanske för att bilden bytt namn eller för att länken sabbats på nått sätt.

:)
Ok, tack. Jag tror att det är åtgärdat nu. Det låg en tom bildruta där som nog såg ful ut.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Magnus said:
Alltså jag är orimligt intresserad av Kopparhavets hjältar. Jag har ju fullt upp med Svärdets Sång, men allt, precis allt jag ser av det här slå an på en sträng i min själ.
Kopparhavets kapare är ju ett härligt projekt och Måns och co förtjänar all cred de kan få, men jag blir ändå så himla nyfiken: vad är det som får igång ditt rollspelshjärta Magnus Seter ?

För mig, en enkel barbar från Barbia utan bildning eller fina manér, blir KHK framförallt en solid spelvärld för ett Hjältarnas Tid/Järn-spel. Redan innan det är släppt ser jag fram emot en expansion som handlar om pirater och sjöslag (som jag trodde att KHK skulle fokusera på med tanke på namnet).

Men vad ser du som särskilt häftigt med det här spelet? :D
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Basenanji;n346634 said:
För mig, en enkel barbar från Barbia utan bildning eller fina manér, blir KHK framförallt en solid spelvärld för ett Hjältarnas Tid/Järn-spel. Redan innan det är släppt ser jag fram emot en expansion som handlar om pirater och sjöslag (som jag trodde att KHK skulle fokusera på med tanke på namnet).
Du behöver inte vänta på en modul. :) Redan grundreglerna har regler för sjöfärd och sjöstrid, och ett genomgående pirat (eller snarare korsar-) fokus. Sedan har vi planer på att bygga ut de reglerna framöver.

Sedan är Kopparhavets hjältar inte ett renodlat piratspel, utan handlar lika mycket om hemlighetsfulla riddare, nyfikna besvärjare och andra brokiga äventyrare.

Om man skulle jämföra med ett historiskt renässansmedelhav så skulle spelgruppen inte bara bestå av barbarekskorsarer utan även malteserriddare, alkemister, dervisher och legoknektar.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Basenanji;n346634 said:
vad är det som får igång ditt rollspelshjärta Magnus Seter ?
Passionen för projektet lyser igenom, och många av de kreativa beslut som tas är väl genomtänkta och bidrar till ett projekt där allting känns som en helhet.

Man har tagit något som jag inte har några som helst särskilda känslor för, Ereb Altor, och förvandlat det till något jag tycker ser spännande och fräscht ut.

Så det är väl det som får mig att längta efter boksläppet: medvetenheten i vad man vill uppnå och ett konsekvent genomförande. Och så ser allt enormt fint ut också.

/Magnus
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Magnus Seter;n346661 said:
Passionen för projektet lyser igenom, och många av de kreativa beslut som tas är väl genomtänkta och bidrar till ett projekt där allting känns som en helhet.

Man har tagit något som jag inte har några som helst särskilda känslor för, Ereb Altor, och förvandlat det till något jag tycker ser spännande och fräscht ut.

Så det är väl det som får mig att längta efter boksläppet: medvetenheten i vad man vill uppnå och ett konsekvent genomförande. Och så ser allt enormt fint ut också.
Det här värmer enormt mycket! Tack!
 
Top