Kopparhavets hjältar: Beta, del 2

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Vi har precis släppt andra delen (av tre) av vår beta till våra backers - den här täcker rollpersonen, med värv, folkslag, färdigheter, förmågor med mera. Kommentera gärna här på forumet!
När det gäller projektet i stort så tror vi att vi kommer att kunna skicka till tryck under Mars månad. Tryck och leverans tar sedan 4-8 veckor, så tyvärr kan vi inte lova att ni har böckerna i era händer förrän senare i vår. Detta är alltså en försening, om än en blygsam sådan, men vi hoppas på er förståelse. Vi har fått massa underbar feedback som vi vill arbeta in ordentligt, och vi ser hellre att produktionen tar lite längre tid - och blir rätt. Så, hugg in, hugg av, lägg ut!
Trevlig helg!
 

Bastich

Veteran
Joined
7 Jul 2019
Messages
175
Instämmer med föregående talare. Riktigt trevligt.

Har vid första snabbläsningen hittat några småsaker.

Sidan 48 förmågan Lönnmord, där har felstavningsnissen varit framme i sista meningen.
Sidan 23 vapnet Pata har egenskapen Ripost, dock finns inte den egenskapen med i listan över egenskaper. Är det egenskapen balanserad som egentligen avses?

Hittar jag något annat så hojtar jag.

I övrigt måste jag säga att jag är grymt taggad på resten.
I väntan på sista betan blir det till att köra med Hjältarnas Tid reglerna så länge. Blir till att spela så fort fruar/sambos/jobb tillåter. :grin:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Kul! Ja, du kommer långt på det du redan har. Spelregler och stridsregler ligger nära HT grund. Det största hålen är Magi, Sjöfart och en del regler runt Tecken som ger kött på benen åt människornas folkslagsförmåga.

Vi jobbar så snabbt vi kan för att få ut även detta åt er! Berätta gärna hur det går för dig och din spelgrupp!
 
Top