Konverteringsregler

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Hej!

Jag är sugen på att shoppa loss på material från Kopparhavets Hjältar och lägga in i min Ereb Altor kampanj.
En fråga, hur mycket krävs för att konvertera till annat BRP? (typ Mythras).

Hälsningar
C
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Än så länge är ju materialet till KH rätt begränsat. Det finns regelboken, och det är allt.

Vad finns det i den som du kan vilja konvertera?
Tja, ett par äventyr. Det är ju trivialt: byt ut motståndarnas värden till motsvarande varelser i systemet du vill använda.
Vissa av reglerna, kanske? Till exempel strid mellan fartyg eller magin? Det är litet krångligare eftersom de ofta förutsätter grundsystem som bara finns i HT/KH såsom Utmaningar.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,181
Location
Borås, Sverige
Vapen och färdigheter är nog det enklaste att konvertera, men varelser i KH är troligtvis tåligare än vad motsvarande skulle vara i ex Drakar och Demoner.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Nu var det ett tag sen jag tittade på just Mythras/RQ6, men det är ju helt klart ett mer detaljerat system där t.e.x religion och kultur spelar en lite annan roll, vapenfärdigheter fungerar annorlunda och det finns regler för passioner etc. Så kan tänka mig att en del handpåläggning krävs.

Om konvertering till vanlig BRP mer allmänt har vi diskuterat här http://www.rollspel.nu/threads/konvertera-dod-Äventyr-till-kopparhavets-hjältar-järn.75420/

Vad gäller material och äventyr finns det ju förutom Grundboken en del material på helmgast.se under Kopparhavets hjältar
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
957
Generellt så är väl HT/KH betydligt mindre gritty och mer förlåtande gentemot rollpersonerna än t ex Mythras. Det får man nog också väga in när man konverterar motståndet i ett äventyr.
 
Top