Nekromanti Konverteringsregler, Eon 3 till Eon IV

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
735
Location
Göteborg
Hejsan,

Här kommer ett utkast på konverteringsregler där vi försökt klämma in så mycket som möjligt på 5+1 sida.
Vi tar gärna emot feedback om ni tycker att något behöver förändras!
 

Attachments

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Okej jag får väl ta och läsa dokumentet också, då.
 
Vad händer med alla specialiseringar? Försvinner de bara?

En annan tanke, jag har inte lirat så mycket Eon 4 än men det känns som om man konverterar en bra karaktär i Eon 3 till 4:an så blir den typ sämre än en nygjord karaktär i 4:an. Eller har jag helt fel?
 
AnVili;n81932 said:
Vad händer med alla specialiseringar? Försvinner de bara?

Regelmekaniken kring specialiseringar försvinner men man kompenseras med enheter som man kan höja för enligt sida 5.
 
AnVili;n81932 said:
En annan tanke, jag har inte lirat så mycket Eon 4 än men det känns som om man konverterar en bra karaktär i Eon 3 till 4:an så blir den typ sämre än en nygjord karaktär i 4:an. Eller har jag helt fel?

I den första versionen av konverteringsreglerna var så fallet så vi gjorde några justeringar kring det. Det som påverkar mest är dock att nygjorda RP i Eon IV är märkbart mer kompetenta än nygjorda i Eon 3, vilket är mer av ett designval vi gjort.
 
Något jag gillar starkt: Stridsvana = Avtrubbning för våld. Det är ganska neat. Lite synd att övriga former av avtrubbning inte direkt kan simuleras från Eon 3-reglerna, men så blir det ibland. :) Annars så ser allting bra ut, ingenting som ni missat vad jag ser.
 
Om man gärna vill att olika karaktärens värden vid konvertering ska skala på ett sätt som ligger så nära Eon III som möjligt (tex om man vill konvertera en pågående kampanj utan att balansen förändras) rekommenderar jag att man istället använder följande skala för färdighetsvärden och attribut:

Konverteringstabell, Eon III till IV
1-4 || Ob1T6
5 || Ob1T6+1
6 || Ob1T6+2
7 || Ob1T6+3
8 || Ob2T6
9 || Ob2T6+1/+2
10 || Ob2T6+2/+3
11 || Ob3T6
12 || Ob3T6+1
13 || Ob3T6+2
14 || Ob3T6+3
15 || Ob4T6
16 || Ob4T6+1/+2
17 || Ob4T6+2/+3
18 || Ob5T6
19 || Ob5T6+1
20 || Ob5T6+2
21 || Ob5T6+3
22 || Ob6T6
23 || Ob6T6+1/+2
24 || Ob6T6+2/+3
25 || Ob7T6
26 || Ob7T6+1
27 || Ob7T6+2
28 || Ob7T6+3
29 || Ob8T6
30 || Ob8T6+1/+2
31 || Ob8T6+2/+3
32 || Ob9T6
 
Speaking of...
Någon ETA på när det kommer regler för vilka "rasbonusar" som karaktärer har om man inte tillhör någon av raserna i grundboken? Tillexempel thism, leream, sabrier, darkener etc?
 
Mundo;n82471 said:
Speaking of...
Någon ETA på när det kommer regler för vilka "rasbonusar" som karaktärer har om man inte tillhör någon av raserna i grundboken? Tillexempel thism, leream, sabrier, darkener etc?
Vi kommer att skapa dessa efterhand i samband med att vi släpper material där dessa folkslag är relevanta.
 
Back
Top