Nekromanti Konverterare Wav -> mp3

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Hej OT-forumet. Mjukvaruförfrågningarna haglar.

Min handledare gör nationella prov i engelska, speaking, och spelar in allt som sägs. Tyvärr bygger den något föråldrade inspelningsmanicken wav av det hela och filerna blir lätt ohanterliga att flytta mellan jobbet och hemmet. Således tänkte jag hjälpa honom hitta ett litet program för att konvertera skiten.

Under lediga stunder har jag hittat program som:
1. Varit ofria, det vill säga tillåtet bara ett visst antal konverteringar eller konverteringar i helt vansinniga format.
2. Varit tarbollar som jag inte orkar befatta mig med i skolans miljö.
3. Krävt tusen extra installationer av codecs, .dll-filer och guvetvad i skolkontorsdatormiljö (Windows XP på riktiga datorer (yay för att slippa tunna klienter)).

Det jag vill ha:
1. Fritt. Helst gratis/öppen källkodgojs, begränsad funktionalitet är okej men jag vill få de svintunga wavfilerna att bli lättare mp3:or utan att ominstallera med registerrengöring emellan bara för att programmet kräver betalning efter fem kopieringar som ett billigt lu- jag menar, tjurskalle.
2. Installeras genom att köra en .exe-fil eller extrahera en .rar, eller med motsvarande lätthet. Lärare har inga raster, vi har tillfällen mellan lektioner då vi jobbar. Det går inte att sitta och pilla med något i 15 minuter, för det motsvarar fem orättade prov. Det måste Bara Funka™.

Snälla Bullen, hjälp mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
OK, lite svar här...

* Det bästa enligt undertecknad är ett program som heter dbPowerAmp, helst en äldre version [*]. Skitenkelt att installera, sedan är det bara högerklick-convert så fixar det sig.

* Orkar man med kommandotolk så är ju lame.exe utmärkt.

* En annan personlig favvo som fixar konvertering mellan, typ allt och, typ, allt är MediaCoder. Kan vara lite overkill, dock. MediaCoder kan däremot laddas ner som en zipfil och bara packas upp, ingen extra installation...


Det är väl typ de jag testat själv. Om inget av dem funkar för dig, säg till så kan jag säkert hitta mer.

* = Om du inte hittar en äldre version så skicka ett mail till krank23 [at] gmail.com så kan jag hooka upp dig. Och eftersom det är freeware så är det helt lagligt också, vad jag vet...
 
Top