Nekromanti Konvertera?

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Är det ngn som har ngn listig regel eller system för att konvertera DoD91 äventyr till DoD6?
Jag vill nämligen konvertera marsklandet och kanske Rösten från Forntiden till DoD6 eftersom det tar sån tid för riotminds att släppa äventyr (pik) =)

Mvh Schesuz
 
G

Guest

Guest
Har d spelat de äventyren och isåfall varför ska du konventera dem?

Mäster Azazel
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag jobbar med det från DoD v.4/5 till v.6 och är snart klart...Riotminds kommer jag skicka det till efter samtal med Theo himself.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Har något som jag fått fram, men det beror också mycket på vilken rang (yrkesnivå) personen har i nya versionen av DoD. Så jag vill inte säga något generellt, innan mitt förslag till Riotminds är lämnat och eventuellt blivit officiellt.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
"FV 20 i Stridsklubba i DoD91 = ?? i DoD6."

Jag skulle säga 20....Du använder ju fortfarande samma tärning.....

Nä...Att det skulle vara stora skillnader i DoD6 att det behövs en konverterare är enligt mig lite väl....

Underskatta inte konsten att improvisera!! /images/icons/wink.gif

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Men eftersom DoD6 bygger på Yrkesnivåer och du blir bättre att slåss ju högre YN man har, och eftersom att man delar upp sin stridskapacitet i ett antal attacker och pareringar har han då 20 i alla attacker och pareringar eller har han 20 i total stridskapacitet?
Det bästa är nog att vänta på konverteraren eller som du säger improvisera.

Mvh Schesuz
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Jag skulle säga 20....Du använder ju fortfarande samma tärning....."

Ja, det är samma tärning. Men i de äldre versionerna var det lättare att ha t.ex. tolv i försvar och anfallsmanövrer redan som nyskapad. Vilket med det nya systemet skulle kräva 16 i både FYS, SMI och STY direkt.

Därför är 20 = 20 rätt, men med viss modifiering, att det är svårare att få det som nyskapad nu, än tidigare. Jag skulle därför välja att minska det nuvarande värdet något, får att få en liknande möjlighet till värdet. Men hur jag tänkt får jag återkomma till.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ja, just det!

Om vi nu skulle anta detta ändrade svårighetsgraden lite, så gör väl inte det så mycket. Svårighetsgraden var ju ändå inte helt anpassad till din rollspelargrupp från början!


/Arvid, stolt över sig själv. /images/icons/wink.gif
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Det är inte så att de äventyren på något sätt kommer bli bättre eller roligare bara för att det är konverterat till DoD6. Du kan inte konvertera på det sättet du beskriver utan att karaktären kommer bli stympad genom införandet av EN siffra som beskriver hur bra han är.

Konvertera i farten om du verkligen vill prova äventyren med DoD6. Skillnaderna kan man nog ignorera medans man spelar, jag tvivlar på att spelarna kommer märka nåt eller få ett tristare speltillfälle. Det roliga med att spela handlar ändå inte om vilket regelsystem man använder utan hur skoj karaktären är och vad som händer i storyn.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Skulle man...

...möjligtvis kunna få adressen till dom äventyren? Eller är det så att du kanske har gjort dom själv. Jag antog nämligen att dom är bra eftersom du vill spela dom igen. Bra äventyr? Jajamensan det vill jag inte gå miste om. Man får ju ta varje chans man ser. Jaja du fattar.

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Skulle man...

Marsklandet och Rösten från Forntiden är båda äventyr utgivna av Target Games/Äventyrsspel

Rösten från Forntiden till DoD före Altor (Ereb) och Marsklandet till Ereb (träsket i Zorakin)

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Satan. Då är...

Jepp...det är det...Rösten från Forntiden har jag sett idag på www.hobbyspel.com Däremot såg jag inte Marsklandet

Riddaren - äger bägge


Även den bäste har dåliga dagar
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Satan. Då är...

De är ändå ganska dåliga äventyr. Inte värt att bry sig om, i varje fall inte sitta och skriva på nån eddtilldodv6 koppling. Då skulle jag nog hellre improvosera där regler mm inte stämmer.
 
Top