DoD Konvertera gamla äventyr

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Jag funderar på att konvertera gamla äventyr jag har liggandes till Drakar och Demoner, kanske även lägga ut dem som pdf:er att köpa för en liten peng.

Men hut viktigt är det att de är i rätt värld? Det är väl Ereb Altor som kommer vara det officiella men den nya utgåvan av världsböckerna har ju inte kommit.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Världen är rätt ospecifik/oviktig i Ligans version. Det som finns i dagsläget är Dimmornas dal. Ereb Altor kommer att komma, men det är ett tredjepartssupplement, så alltså inte den "officiella" världen som du måste anpassa dig till.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,845
Location
Off grid
Världen är rätt ospecifik/oviktig i Ligans version. Det som finns i dagsläget är Dimmornas dal. Ereb Altor kommer att komma, men det är ett tredjepartssupplement, så alltså inte den "officiella" världen som du måste anpassa dig till.
Det är ju medvetet designat utan officiell värld (till en början) så tanken är nog åtminstone underförstått att du ska gå ”wild and crazy”.

:t6b-2: :t6b:
//EvilSpook
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Äventyret jag skriver på har ingen specifik värld. Det är en plats som är tänkt att kunna infogas i den värld gruppen väljer att spela i.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Äventyret jag skriver på har ingen specifik värld. Det är en plats som är tänkt att kunna infogas i den värld gruppen väljer att spela i.
Så du anger inget namn på platser ut typ bara "byn" till exempel.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Så du anger inget namn på platser ut typ bara "byn" till exempel.
Jag beskriver byn och dess omgivning rätt detaljerat. Sedan nämns i detta äventyr vad landet heter, samt grannlandet. Men det ges ingen detaljerad beskrivning över landet, så om man redan spelar i en viss värld kan man bara ändra namnet.
 
Top