Nekromanti Konvertera DoD6>>DoD6E??

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Jag tänkte på en sak som Riotminds definitivt borde ta med i sitt DoD6 Expert, nämligen ett konverterings kapitel där man kan konvertera sina DoD6 (kanske t.om. `91 och gamla Expert) karaktärer till det nya regelsystemet. Detta är ju ett måste om man har kört en lång kampanj och plötsligt säjer SL att han köpt DoD6 Expert och att de ska börja lira det istället.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Jag tänkte på en sak som Riotminds definitivt borde ta med i sitt DoD6 Expert, nämligen ett konverterings kapitel där man kan konvertera sina DoD6 (kanske t.om. `91 och gamla Expert) karaktärer till det nya regelsystemet."

Om jag inte missuppfattat DoD6E helt fel så lär det inte behövas konventeringsregler mellan DoD6 ->DoD6E då expertreglerna som jag förstått är en påbyggnad och utveckling av nuvarande regler samt att det kommer finnas med regler för alternativa sätt att spela på som t.ex. utan yrkesnivåer.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ungefär som gamla DoD Expert? Vem använde den boxen så egentligen? Alla jag känner har alltid kört hela boxen rakt av (med vissa modifieringar allt eftersom).
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Du kanske har rätt, men jag har alltid trott att det var rätt mycket som var annorlunda. Nya regler för att bli bättre, Arketyper istället för yrken, nya färdigheter, nya stridsregler, nya regler för personlighet, kan allt detta rymmas på det gamla bladet?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Ungefär som gamla DoD Expert? Vem använde den boxen så egentligen? Alla jag känner har alltid kört hela boxen rakt av (med vissa modifieringar allt eftersom)."

Det gjorde oxå jag och det behöved inte heller några konventeringar utan handlade istället om att man första hand ersatte regler i DoD2 med regler från EDD.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"men jag har alltid trott att det var rätt mycket som var annorlunda. Nya regler för att bli bättre, Arketyper istället för yrken, nya färdigheter, nya stridsregler, nya regler för personlighet, kan allt detta rymmas på det gamla bladet? "

Fast min erfarenhet från EDD så ersatte man bara de gamla reglerna med de nya de behövdes inte som mycket konventeringar och de som trots allt behövdes förklarades tillsammans med sen aktuella reglen.

Ett nytt DoD6E rollpersonsformulär lär dock behövas.
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Ja, nya rollformulär kommer att behövas och där faller ju hela vitsen med spelarmappen till DoD6. Den kommer att bli värdelös för de som köper DoD6E. Ska man då köpa en ny spelarmapp (DoD6E spelarmappen)? Nej. Alla kommer att vänta till Expert kommer och sedan köpa sina mappar.

Det är tråkigt att säja det, men jag tror att RiotMinds spelarmapp för det klassiska DoD6 kommer att gå med förlust.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Det är tråkigt att säja det, men jag tror att RiotMinds spelarmapp för det klassiska DoD6 kommer att gå med förlust.

Du kanske får rätt, själv så har jag inte emot att ha båda. Mappar att ha papper i behövs alltid.
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Dessutom så kanske vissa inte gillar det ny regel systemet lika mycket heller (av någon galen anleding t.ex det är för mycket regler buhuhuhuhuhu)!
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Konvertera? varför?

Och bara för att det är ett helt kapite betyder det inte att det är massa sidor så man kan inte säga att det är för mycket bara för att det är ett kapitel, man får se hur stort ett ev. sådant kapitel är. Och en annans sak, när kommer detta dod6:expert?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Konvertera? varför?

"Och en annans sak, när kommer detta dod6:expert?"

Tja enligt Riotminds egna preliminära produktplan så skall den komma nu i vår. Fast med tanke på att JB och var tänkt att från början släppas våren 2001 men först kom i oktober så räknar jag inte med att Expert kommer att komma förrän efter sommaren.
 
Top