Nekromanti Konventsrapport: Sävcon

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Alla ni som har något att säga om konventet kan ju vädra det här :gremsmile: Jag vet att Cissi ville prata tårtäventyr, så det lämnar jag åt henne.

Själv åkte jag till Sävcon med Cissi, Iskaral och två vänner som inte är aktiva på forumet. Vårt lag hette From Paris with Love (eftersom Cissi flög från Paris för att vara med). Vår helg har varit underbar, både vid spelbordet och utanför.

Vårt första pass var i Indierummet på fredagkvällen. DeBracy visade oss hur Wicked Archipelago funkar. (Det är alltså rollspelsvärldens motsvarighet till hipster - "You've probably never heard of it," liksom - en mashup mellan In a Wicked Age och Archipelago.) Vi valde att spela i DeBracys setting City-states of Venus, där vi upplevde en osannolik historia med intriger, bakhåll, fångenskap och en hel del skratt och naket. Veteransoldaten som skulle mörda barbardrottningen blev i själva verket kär i henne, den självupptagne kaptenen för Marions garde föll för slavinnan som egentligen var general från en staten Paphos och emissarien från sagda stat genomförde en statskupp och tog över Marion. När allt var sagt och gjort hade barbarstammen fallit i eget bakhåll och drottningen red bort med veteranen, slavinnan återtog sin position som general och gifte sig med kaptenen och Marion blev stark lydstat till Paphos.

Lördagen bjöd på en del av en kampanj i fyra delar. Koloniråttor kallades det evenemanget, där varje spelpass förde historien ett steg framåt. Det var scifi på en liten koloni på en underlig planet och mindre än 30% av kolonins invånare gick åt i upploppen som vi borde förutsett och hindrat...

Vi spelade också tårtälskande hober, men det får Cissi berätta om :gremsmile:

Idag på förmiddagen var vi på bröllop i Arkham, juni 1920. Det fanns inga mobiltelefoner. Vi lyckades rädda alla undan den odödliga kvinnan som trånade efter brudgummen och tänkte ta brudens plats. Vi lyckades också bränna boken som skyddade henne från döden. Trots att jag nitade henne så fort jag fick chansen hann hon dock ge sina ghouler order att döda oss, så det är högst osäkert om våra karaktärer klarade livhanken efter äventyrets avslutande.

Allt som allt riktigt awesome, och vi är i laget överens om att delta i samma konstellation nästa år!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Björn Wärmedal said:
Allt som allt riktigt awesome, och vi är i laget överens om att delta i samma konstellation nästa år!
Bästa betyget!

Som jag just klottrade på fejjan så var det väldigt trevligt att spela med er (minus Iskaral - vi fixar den biten nästa år då). :gremsmile:

För övrigt så må det vara så att Nero kanske inte är så aktiv på forumet, men drista dig inte till att förtiga det faktum att han är forumit!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
DeBracy said:
För övrigt så må det vara så att Nero kanske inte är så aktiv på forumet, men drista dig inte till att förtiga det faktum att han är forumit!
Jag minns ju inte vad han heter på forumet >.< Är det Nero alltså?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Korpa said:
Nero = Johannes Rodén
For reals? Jag har totally fått ihop det till att det måste vara Mats beroende på tidigare stuff. Jag böjer mig direkt om du är säker. :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Björn Wärmedal said:
DeBracy said:
För övrigt så må det vara så att Nero kanske inte är så aktiv på forumet, men drista dig inte till att förtiga det faktum att han är forumit!
Jag minns ju inte vad han heter på forumet >.< Är det Nero alltså?
Jag tyckte att han själv uppgav ett annat namn: Mystifiqenånting
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Iskaral said:
Jag tyckte att han själv uppgav ett annat namn: Mystifiqenånting
Jaja, jag har varit ute och cyklat i några år helt enkelt. Tyckte jag hade bra indicier att gå på. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
mystific said:
Visste inte att jag och Johannes var så lika till sättet :gremwink:
Prat om Noir och inhopp med att spelleda Höstdimma på samma SävCon för några år sen (eller har jag missuppfattat den biten också?) trodde jag var tillräckligt att gå på. Oh well!
 

mystific

Veteran
Joined
4 Nov 2013
Messages
3
Location
Ume
haha, solklart =)

Det stämmer att vi spelledde det samtidigt och jag har spelat en hel del noir :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Cissi! Var är vårt tårtäventyr?

BW sa att du skulle skriva något. Och det var det arr på SävCon som jag var mest nyfiken på.

Berätta, berätta, berätta!
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Re: Cissi! Var är vårt tårtäventyr?

Ja snälla Bella berätta historien om den stora tårttävlingen igen!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Cissi! Var är vårt tårtäventyr?

Jag har börjat skriva på det men var så himla trött när jag kom hem igår så jag tittade på Downton Abbey istället. Ska färdigställa och posta ikväll. :gremlaugh:

VI RÄDDADE MILOS KO!!!!
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Känner mig ju nödgad att hoppa in i den här tråden. Stämmer att Nero=Johannes Rodén. Mats spelledde ju mitt äventyr på SävCon 2007 (där jag använde mig av Höstdimma som regelsystem), vilket nog föranlett förvirringen. DeBracy däremot har jag ju stött på som spelledare i ett Fall för Harry Schlark, SnöKon 2005 (kan det stämma?).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Nero said:
Känner mig ju nödgad att hoppa in i den här tråden. Stämmer att Nero=Johannes Rodén. Mats spelledde ju mitt äventyr på SävCon 2007 (där jag använde mig av Höstdimma som regelsystem), vilket nog föranlett förvirringen. DeBracy däremot har jag ju stött på som spelledare i ett Fall för Harry Schlark, SnöKon 2005 (kan det stämma?).
Haha, vilken härlig soppa. Jag har bara spelat ett Schlark-äventyr och det var det julgrejen när Harry hade försvunnit, SnöKon 2007. Då spelade jag med André. 2005 borde jag väl ha varit där och spellett Höstdimma med wilper om jag inte är helt ute och cyklar. :gremsmile:
 
Top