Nekromanti Konventsrapport: OctoGônes, Lyon

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,734
Location
Göteborg
Jag har varit på konvent i Frankrike!

Det hela började med tråden om Drakar och bananer på Storygames. En fransos vid namn Matthieu läste och gillade spelet och frågade mig om han kunde få översätta det till franska. Självklart fick han det! Donjons et bananes föddes, och spelades lite här och där i hexagonen. Jag och Matthieu höll kontakten och mejlade lite fram och tillbaka, och jag frågade om det fanns några bra konvent för indiekatter i Frankrike. Jag fick tipset om OctoGônes i Lyon, ochc började planera att åka dit.

Så för några veckor sedan frågade min chef mig om jag kan prata franska. "Jodå, hyfsat," sade jag. Det var nämligen så att Volvo i Lyon behövde en lärare i programvaran Creo och de hade frågat företaget jag jobbar på om vi kunde erbjuda en. Jag jobbar som lärare i Creo och frågade hoppfullt om det skulle kunna gå att lägga kursen runt helgen 5-6 oktober, vilket gick utmärkt och kursen lades till veckan innan. Vips, så hade jag en betald resa till Lyon, och dessutom en vecka på mig att jobba på min franska genom att hålla kurs, innan jag skulle sätta igång och spela rollspel!