Nekromanti Konventslokaler i Stockholm?

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Hej,

Jag undrar, på en allmän nivå, om ni känner till lämpliga och bra lokaler för att anordna konvent i Stockholm? Mitt syfte är inte särskilt specifikt, och det är inte så att jag står i omedelbart begrepp att arrangera något. Men jag är i första hand intresserad av något som skulle passa ett lite mindre konvent - låt säga sådär en 7-12 spelbord/spelrum. Det torde vara för en lång dag eller ett dygn. Ju bättre kommunikationer, desto bättre. Pris är förstås också intressant.

För allmänt intresse kan jag tänka mig att det är intressant med information om alla möjliga typer av lokaler, för både större och mindre evenemang. Så tacksam även för det!

Om jag skulle få för mig att faktiskt ge mig på något konkret bortom bara funderingar är detta forum typ första ställe att börja diskutera det på.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag själv spanade in Pumpan på Färgargårdstorget på Söder: http://www.aso.nu/. En lokal som passar väldigt bra på ovanstående, med en handfull mötesrum, pentry och två större salar, som kan bokas av vem som helst. Tyvärr verkar den way beyond en rimlig rollspelsträffsbudget prismässigt (väntar på svar på mail).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Stockholm är inte konventsvänligt.

Du får nog leta utanför tullarna.
Förslag är att du kollar upp studiefrämjandet och folkets hus i kranskommunerna.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Eller att någon cool Notch-figur sponsrar oss andra coola.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
TullCon körde ju i Folkets hus (?) i Tullinge. Jag tyckte att det var rätt enkelt att ta sig dit.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Öppna dörren till ditt hem och det högkvalitativa spelandet skall flöda i myckna mängder!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Genesis;n119505 said:
TullCon körde ju i Folkets hus (?) i Tullinge. Jag tyckte att det var rätt enkelt att ta sig dit.
Studiefrämjandets lokaler i Tullinge, de fick vi ha grattis om man anordnade konventet genom en studiecirkel.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
RasmusL;n119516 said:
Öppna dörren till ditt hem och det högkvalitativa spelandet skall flöda i myckna mängder!
Det här kan jag (förstås) skriva under på.

Dock är det inte alla som har förmånen att besitta (eller låna besittningsrätten av banken) en konventsvänlig bostad.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Just ja, jag skulle bidra med något konstruktivt också.

Om det hypotetiska konventet rent hypotetiskt skulle äga rum under sommarlovet finns gott om skolor man borde kunna hyra delar av. Matsalar, aulor, samlingslokaler, etc.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag vet att det nu i helgen är ett warhammer konvent på tumbagymnasium,
Så skolor tror jag kan fungera helger också
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dante;n119542 said:
Just ja, jag skulle bidra med något konstruktivt också.

Om det hypotetiska konventet rent hypotetiskt skulle äga rum under sommarlovet finns gott om skolor man borde kunna hyra delar av. Matsalar, aulor, samlingslokaler, etc.
Lägger titt att det inte behöver vara just sommarlov. Höstlov runt allhelgona, vinterlov mellan jul och nyår, sportlov och påsklov.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Dante;n119540 said:
Dock är det inte alla som har förmånen att besitta (eller låna besittningsrätten av banken) en konventsvänlig bostad.
Eller en kaffebryggare. Men det är såklart lättare att låna.

Diselverkstaden finns ju. Lite dyr och stor för det icke plannerade konvetet, kanske.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Tack för tips. Det där med hemkonvent är ju både praktiskt och trevligt. Själv har jag väl bara varit på DanCon i modern tid (och någon Repeticon). Tanken har jag haft, men det är lite begränsat hur många spelbord man faktiskt får in i kåken (ett par rum mindre än Dantes).

Skolor och sådant är ju logiskt. Men, är det helt ändamålsenligt och trevligt?
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Tja, skolor är väl gjorda för att samla människor för gruppaktiviteter? Och kommunala färdmedel brukar som regel finnas i närheten. Trevnaden får man fixa själv med kravet att återställa lokalerna till tidigare skick... (bara spekulationer, jag har ingen praktisk erfarenhet, om man bortser från att jag också gått i skolan för lääänge sen)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
hakanlo;n119671 said:
Skolor och sådant är ju logiskt. Men, är det helt ändamålsenligt och trevligt?
Det beror väldigt mycket på hur skolan ser ut, och hur stort utrymme (och vilken typ av utryme) ni får tillträde till. Ta skolan där jag gick i låg och mellanstadiet, som exempel. Där var det ganska långt mellan de olika klassrumen, så det enda vettiga där hade varit matsalen (typisk deprimerande skolmatsal) eller aulan (skitstor och inte direkt gjord för mysigt avskiljt spelande). Högstadieskolan däremot hade varit rätt bra där man kunnat ta en korridor med sex rum. De ligger verkligen nära varandra så det är lätt att gå imellan, rummen var mindre så hade varit perfekt för två till tre grupper styck utan att det blev för trångt eller skulle ha känts ödsligt.
 
Top