Nekromanti Konventsäventyren

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Eftersom Neo-folket snokar igenom forumen då och då, tänkte jag bara föreslå att det skulle vara trevligt om konventsäventyren (fanns väl både till Eon och Neotech på Gothcon) lades upp som pdf:er eller Word-dokument på hemsidan.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Kan bara instämma med detta - förlåt, men med undantag av Skaldens färd så håller äventyren på hemsidan inte särskilt hög klass *hostdetvåruinstädernahost*, och dessutom kan det säkert locka en att åka och spela fler Eonäventyr på konvent om Hämndens kalla rätt dyker upp. Så, heja Neogames friskt humör, sklööh!

-Hjalle, gör fiskmåsläten.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Nu kanske jag är helt fel ute, men jag har för mig att inga av de äventyren har något med neogames att göra, så det är inte så enkelt att bara lägga upp dem på hemsidan. Dock så hade det varit bra om de hade kommit upp.

/Marcus
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Hämndens kalla rätt var planerad att hamna på hemsidan efter lite bearbetning, men efter allt tjat så känner jag inte för att lägga ut det :gremwink:

Ni kommer att finna det på hemsidan inom kort, och författaren, Martin Pettersson, har blivit tillfrågad om han är intresserad att skriva fler äventyr för hemsidan och kommande konvent.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Hämndens kalla rätt var ett riktigt bra äventyr, med mycket bra rollpersoner för storyn, och där man som RP för en gångs skull kunde göra aktiva val i berättelsen (av de fem scenarion vi spelade på Gothcon var detta, Vitt Kontrakt (Neotech) samt Past Sins (In the dark) föredömliga i detta, medan både Götterdämmerung och DoDT led av rälsningen, även om jag hade kul i dem också, speciellt i Götter).

Jag säger som jag sade efter vi hade spelat - Hämndens kalla rätt var ett noir-äventyr i Consaber - bara en sådan sak!
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Imonerande! Lyckas ge beröm och samtidigt ha promotion för sin egen produkt inbakad i tårtan. Mycket evl :gremwink:

Skämt åsido, så är "Hämndens kalla rätt" ett ypperligt äventyr som fler bör få tillgång till, och det ska ses till.
 
Top