Nekromanti Konvent i Stockholm

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
UTMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRKT förslag! Vi stockholmare borde verka för att få igång ett konvent. Jag föreslår att någon kontaktar Sverok stockholm, som för göra utskick till sina medlemsorganisationer( Jag hjälper gärna till) för att ragga frivilliga konventsarrangörer. Kan man bara få de större klubbarna med på saken och kanske lite finansiering från sverok så borde vi kunna återuppliva StockCon!

Weeha!
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hubbla, med den aktivitet som jag försökt anordna annat med så skall jag nog inte delta i en planering för ett nytt StockCon... då ser vi det först anno 3001. Men det vore ju kul om några brinnande själar har lust att sparka på Sverok och andra föreningar och så...jag kan alltid sponsra med glada tillrop och försiktiga förslag... nog vore det välan synd om inte huvudstaden blev aktiv inom konvent igen?

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Bara så aatt ni vet om det:
Att göra ett konvent slukar stanisk mycket tid (både ens fritid och jobbtid), och inte bara månaden innan utan året innan.
Arrangörer skall fixas, utskicket skall bli klart och skickas, anmälningar skall tas imot, spelledare skall fixas...
Kort sagt om ni vill göra ett konvent skall ni vara berädda på att det tar upp ca 85% av er lediga tid under en lång tid innan själva konventet.

//Kalle - som inte vill avskräcka någon utan bara förklara så att dom vet vad som gäller...

PS. Hette det inte Stockon? DS
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag är väldigt väl medveten om det. De facto kräver ett större konvent en väldigt målmedveten, istadig och smått fanatisk grupp av människor som är totalt hängivna det stundande målet i form av konvent... och det är just därför jag inte tänker slita hund för det, det vill säga inte ensam. Men är vi en lagom stor grupp (typ 20+ människor) som har erfarenhet av liknande arbeten. Någon i gänget Lincon? Ni har ju vana, coacha fram några duktiga konventsanordnare så ni får konkurrens...
*flin*


Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Jag måste bara vifta med hejjar flaggan och hoppas att ni får igång ett konvent.. själv är man nordbo :)

Goooo !!!

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 
Top