Nekromanti Kontaktanonserna

Ghorgareth

Warrior
Jag gillar att det forumet finns, men det kanske borde göras mer reklam för det. Jag menar. De som skriver in där är spelare som saknar grupper, inte grupper som kanske har plats för en spelare till men inte riktigt vet om de behöver det eller ej. Knappt de grupper som behöver spelare kollar där. Det är de som jagar grupper, och resultatet blir väl att de som letar inte hittar något.

Ghorgareth

Warrior
Uppmärksamheten ...

för detta inlägg kan kanske kritiseras. Men jag får väl glatt ställa mig i kö och inse att Kontaktannons forumet är ett ställe dit man som singelspelare skriver in sig och som spelgrupp helt enkelt skiter i.

Insignia

Swashbuckler
*uppmärksammar* [ANT]

Jag har inget att säga till om, men du såg så ensam ut :gremgrin:
För övrigt har du säkert rätt. Jag brukar inte hålla till på det forumet, så jag har ingen egen åsikt.

Ghorgareth

Warrior
Omtanke!

:gremlaugh: jag blir så lycklig. Mitt inlägg verkar helt ha glömts bort här nere... Jag uppskattar lite vänlighet. Jag skall för alltid minnas denna stund... Tack i alla fall. :gremlaugh:

Rising

Vila i frid
Re: Uppmärksamheten ...

Lösningen på problemet vore om man hade någon sorts register över föreningar som välkomnar nya medlemmar. Då kunde singelspelare söka upp dessa i något smart register och kontakta dem. Man ska ju göra jobbet så lätt som möjligt för singelspelarna.

Jag vet inte om det skulle funka, dock. Sverok har något försök till spelföreningslista, men jag hittade inget vettigt där. Jag skulle vilja hitta en stor förening (inte bara en spelgrupp) med egen lokal i Stockholmsområdet, men det typ finns ju inget.

Min gamla spelförening i Strängnäs tog aktivt och sökte nya medlemmar på massor av olika sätt, men i Stockholm är allt helt dött. Har man inte några kompisar så kan man bara sitta hemma och pilla sig i naveln, verkar det som.

/Rising

Sodivra

Champion

Jag tänkte hävda att det visst finns grupper som annonserar, men det här var mer intressant.. :gremgrin:

Vad jag skulle vilja se är nämligen något form av forum för alla spelare och föreningar i Göteborg. Jag antar att det skulle funka i andra städer också, med poängtering på städer, eftersom det är gott om rollspelare på en liten yta där.

Ett sådant forum skulle både vara till för att komplettera spelgrupper, och även annonsera om arrangemang: "Spelföreningen arrangerar en kampanj! Kom den som vill!" Eller kanske: "Spelare sökes till gigantiskt warhammer-turnering" Osv, osv. Gärna kombinerat med någon sorts databas över föreningarna.

Då ska man helst få dit alla spelare förstås: Kanske något för Sverok? Dom kan ju också skicka "inbjudan" till alla föreningar..

Ymir

Liten kantbaron

En god idé, men den problematiseras väl något av pretton som jag som inte kan tänka sig att spela med vilket löst folk som helst, och är väldigt kinkiga med vilka som håller måttet och inte.
Och inte ens de mest öppna grupper vill väl spela med vem som helst, liksom...rollspel är ju känsliga grejer.

Men samtidigt, man kan ju alltid testa, liksom - ett sätt att få kontakt med lokala föreningar vore faktiskt en god idé.

...och kontaktannonsforumet...ja, själv tittar jag ofta där, men hemligheten är väl mycket riktigt den - de flesta färdigbakade spelgrupper som gott hade haft plats med nån till gör det inte. Så jag får hålla med - det kunde behövts mer reklam.

- Ymir, ska ta upp det med den PR-ansvarige.

Azagthoth

Myrmidon

Det går att be Sverok om en lista över de föreningar som finns i den stad/kommun man befinner sig i. Fast jag har ingen aning om den finns att få via webben, jag fick den via snigelposten.

Skuggvarg

Hero
Problemet ligger nog i gruppernas lathet...de känner aldrig något trängande behov av att värva nya spelare, och om de har ett sånt behov kanske de inte orkar göra något åt det.

/Skuggvarg

Ghorgareth

Warrior
Intressant lösning

Kanske lite stort bara. Hade alla (stora)städer (vad som nu kan klassas som stora) ett eget forum så skulle man mycket lättare kunna komma i kontakt med de som man söker. Annat som skulle diskuteras där vore lokala happenings mm. Det vore definitivt något att fundera på. Problemet kanske vore att det tog för mycket plats...

Sodivra

Champion
Re: Intressant lösning

Man kan ju ta för olika landsdelar också.. Det skulle nog vara mer som en kalender över rollspelsarrangemang, om ni förstår vad jag menar. Låter som ett jobb för Sverok, för övrigt.. Men vi på www.rollspel.nu borde nog ha åtmonstone delaktighet i det förstås, eftersom vi har en stor "databas" med rollspelare i vårt användarregister..

zuntona

Swordsman

Vi är bara två från vår spelgrupp som är här på forumet och den andre är bara på Eon delen. Själv kollar jag jämnt när nån skriver i kontaktannons. Jag använde länk funktion för att leta runt på hemsidor tills jag hitta en grupp med spelare i närheten av min sommarstuga.

Ghorgareth

Warrior
Användarfrekvens

Jag har fårr uppfattningen om att det är något som borde finnas häromkring. Det är ju trots allt många som är här på rollspel.nu och har möjlighet att gå in och kolla. Jag kan dock inte förneka att det skulle funka bra på SVEROK med, eftersom alla rollspelare kanske inte känner till denna sida (hemska tanke). men ändå säg att man lägger in kanske landskapsforum eller nått. det blir väl 26 stycken. Det kanske är en bättre lösning som tar mindre (?) plats. Kunde man lägga dem någonstans häromkring tror jag att många spelgrupper skulle kunna samarbeta mer.

Ghorgareth

Warrior

ganska underligt att det kan bli så ibland. Men visst vore det enklare om man bara behövde ett enda forum till denna fråga, och dessutom kunna få vettiga svar?

w176

Förlorad dotter
Re: Användarfrekvens

Jag tror då inte att det på något sätt skulle lösa problemet det skulle bara bli utterligare ett par forum ingen skulle ha lust att besöka så länge man inte är i aktu spelgruppps brist.
En sida där speciellt didkerad till föreningsamordning och med adresser till alla sverok anskuta (kanske också icke anslutna) klubbar med hemsidor skulle vara en bättre lösning tror jag.

/Elin har en lillebror som gnäller och vill ha datorn bakom sig