Nekromanti Konstruktionsfeedback

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Cosmo Spex;n123843 said:
Bingo. Det namnet har följt efter sedan dess. Alla mina kvinnliga karaktärer heter Kiyona Nen'tari. M:UA, Symbaroum, Fallout, Skyrim osv osv...
Hihi! Det är ju min gamla rollperson från speltesten för tjugo år sedan! Kul att se att hon lever fortfarande i en ny inkarnation! :cool:
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Paal;n123851 said:
Jag spelar själv en karaktär med tvillingattack, fint, lönnstöt och återhämtning. En prisjägare så jag ville prioritera diskret.

Även om en renodlad krigare med järnnäve med mera nog är effektivare i strid så är det väldigt tillfredställande när man får till sitt övertag och lönnmördar skiten ur sin motståndare. Och att vara effektiv även utanför stridssituationer tycker jag är mer givande.

Återhämtning är ett nytt tillägg så jag vet inte hur effektiv den är än, men vi har ingen helare (vi är bara två stycken) och möjligheten att hela mitt under strid känns lockande.
Glöm inte att återhämtning kan användas en gång per strid där rollpersonen tagit skada enligt erratan. Jag skulle dock ändra det till att rollpersonen kan använda det en gång per scen där rollpersonen tagit skada. Till exempel om rollpersonen ramlat från ett tak i en situation där det inte var en strid, då borde den kunna användas. Det tar ju också bara en stridshandling att använda den, så den går ju absolut att använda under striden.
 
Top