Nekromanti Konstigaste rp:n ni spelat/sett spelas?

Rygar

Veteran
Som är helt underlig, överpowrad eller nått liknande.. den som tar mitt pris är nog en rätt smart Trukh som adopterats av cirefalier.. den trukhen gick runt med en bindrerakhammare och talade faliska.. en av de intelligentaste och mest bildade trukher som gått på mundanas yta..

ni slår mig säkert så berätta :gremsmile:

Stridsfursten

Veteran
hmm jag har väl inte haft så jätteflippade rollpersoner men:

en Raunisk Veteran som så småningom blev alvernas vän å lärde sig Lyfalifäktning och sedan blev anställd av en Cirefalisk hertig, och så småningom stridsfurst...

Sankt Creigh

Warrior
Njo, en cirefalisk lönnmördare som kom att bli en brutal våldtäktsman jagad över munadana, Harori ' Riddarnas Bane'.

Alternativt Furst St Creigh som har 18 i Qadosh och är helgonförklarad, kan för tillfället hittas på det eviga slagfältet i dödsriket där han fastnade under ett uppdrag till DoD kallat 'Snösaga'. Han kommer nog loss snart och då jävlar i mig är han farlig! : )

// Creigh

Ja, jag försökte en gång spela en trukh, till yrket proffessor och lärd.
Han hade smått fantastiska BIL och PSY 20.

Tyvär var spelledaren på den tiden rätt ny, och gjorde mig till en demon....

Gormasus

Veteran
Hehe inget om han jag skriver om:
men vi har en sanslös powergamer i vårat sällskap, han har blivit mycket bättre nu det skall erkännas! Men förut letade han bara efter kryphål i systemet som gav honom de bästa förutsättningarna vad gäller vapen, teknik etc.

Detta är kanske inte den konstigaste men mycket möjligt den tråkigaste rollpersonen jag sett spelas.

En sanslös klassiker är att försöka övertala SL (mig) om att man skall få välja ålder själv (med de slag man fröst slog som en mall) och därefter välja ålder 31,32 .. 1 extra slag på bakgrundstabellen men inget ålderslag..hehe det var bara ett av flera exempel.

Marukusu

Hero
Om inte jag minns helt fel så var cirefaliern till råga på allt thism-alv också (i dubbel bemärkelse :gremgrin:) inte sant?

HerrBjörn

Warrior
Om ni går in på "Emils eonsida" så ser ni där att han skrivit om sin rp...
"En Cirefalisk schaman som bor i södra sunari och brukar springa runt och banka frenetiskt på sin stridstrumma"

Nått i den stilen...

I vår grupp brukar vi spela "relativt" normala Rp:s då det annars lätt blir oseriöst...
Men om en rp blivit flippad med tiden så e det helt ok..

Jag minns min gamle Gladiator Boromir Blåtand som
under ett drakar uppdrag vi slängt in i mundana blev våldtagen av en 3 meters rosa demon...
Där snackar vi smärta och elände....

Ah, the sweet blessings of Pain!

Jag minns min gamle Gladiator Boromir Blåtand som
under ett drakar uppdrag vi slängt in i mundana blev våldtagen av en 3 meters rosa demon...
Där snackar vi smärta och elände....
Där snackar vi också om en tämligen sadistisk spelledare måste jag säga... :gremelak:

Ljusetsriddare - som aldrig kommer att glömma spelmötet till Vampire där hela spelgruppen tvingade ner på knä under en hel spelsession med en lampa riktad mot ansiktet i deras möte med Prins Lodin

Hamsterbane

Veteran
Här är några förslag till konstigaste rp:ar:

En oändligt självömkande pyar-alv som var 133 cm lång, livvakt åt en oäkta son till kung Constantin XIV, satt i rullstol (för att bli underskattad av sina fiender) och som var så dödligt beroende av alvgräs att han till slut blev helt ospelbar...

I LotR-rollspelet: En alv som åt upp allt inom synhåll (sin egen häst, tex), snöt sig i Celeborns mantel och knuffade omkull Elrond...

I Mutant Chronicles: tre stycken Doom Troopers (superkrigare typ Terminator fast lite mänskligare) som mellan det att de spöade ondskans kreatur, nefariter och ezoghuler och odöda legionörer i masstal och bringade ordning i universum, bodde på Palatsstigen 15 i en lyxvilla, köpte julklappar åt varandra, startade en framgångsrik pizzakedja, samt spelade på börsen tills de blev snuskigt, omätbart rika...

Malkavvaklam

Veteran
Re: Ah, the sweet blessings of Humiliation!

Ljusetsriddare - som aldrig kommer att glömma spelmötet till Vampire där hela spelgruppen tvingade ner på knä under en hel spelsession med en lampa riktad mot ansiktet i deras möte med Prins Lodin
Jorå, jag kommer ihåg!
Har fortfarande fobi mot lampor, läskig musik och sadistiska SL:s :gremelak:

Malkavvaklam - Som nog är masochist, han går ju fortfarande på varenda spelmöte...
i sökan på den perfekta förnedringen :gremgrin: :gremtongue: :gremcrazy: :gremblush:

Malkavvaklam

Veteran
Hmm...
Jag vet inte...
Men det skulle nog vara min första karaktär till Eon, som skapades för 4år sedan och skapades helt efter alla konsten regler, och är nog min personliga favorit än idag :gremwink:

Bethrand Brännaren: Han är en rödhårig, läspande bonddräng på 16år med kort stubin - som fått en magibok av en kringresande sagoberättare, och lärt sig pyrotropi. Detta artar sig inte bättre än att han bränner ner bondgården o vid ett senare tillfälle en stor del av staden Nada, iförd en alldeles för stor magikerkåpa. Han gör en hel del därefter o skapar sig senare ett stort namn i Asharien, och hinner växa in sig i kåpan. :gremwink:

En liten parantes är:
Han spelas fortfarande...
och han har hunnit bli tämeligen duktig (och friad för dådet vid Nada, om än portad därifrån :gremgrin:) under de fyra åren han spelats (han är dock inte överpowrad... men inte dålig) :gremtongue:

Tegrevan

Veteran
Lätt...

...en magikunnig missla vid namn Melissa Gråsippa. Slumpade alla karaktärsdrag vilket ledde till roliga kombinationer. En missla som slutligen blev kring 54 år, fick aggression 18, amor 17 och dessutom var träffad av en solstråle. Har en uppsättning tärningar som alltid rullar högt, oavsett om det är färdighetsslag eller slumpade siffror vid karaktärsskapande.

Resultatet blev i alla fall en missla som kan hela skador, har ett stort svärd för att kunna leva ut sina aggressioner när folk vänder ryggen till och som dessutom kan vara ganska gladlynt innan klimakteriehormonerna slår till igen. Eller, klimakterie? På grund av sin höga amor, biotropi som strömmar genom kroppen när hon använder magi och förmåga att locka berusade individer i säng har hon blivit havande med en missla från en annan grupp äventyrare trots en ganska mogen ålder. Inte lätt att ha henne i en grupp då hennes humörsvängningar är något utöver det vanliga...