Konstiga /sjuka avskyvärda spel du hört talas om ?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Vi spelade en del Delta Force. Oftast som israeliska agenter som ställde till det i Mellanöstern. Vill minnas att det en gång slutade med att vi valde att detonera en atombomb vi skulle stjäla eller oskadliggöra hellre än att låta fienden ta oss tillfånga och behålla bomben.

Sjuk detaljism i skadereglerna vill jag minnas.

EDIT: Just ja, absolut ingen Chuck Norris-känsla.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Valfri Jeepform kan te sig lite konstig för den oinvigde.

Sex-spel som Fanfic eller Bacanal lär störa de som inte är bekväma med temat.

Ska kolla lite i de digitala hyllorna vad mer för knas jag kan hitta.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Det handlar säkert om Price of Freedom. Spelet är Twilight 2000 drivet ett steg längre. Varken konstigt eller avskyvärt. Jag läste spelet när det kom ut och tyckte det mest vara en Hollywood-fantasi om tappra rebeller.

Det var väl Price of Freedom som var den mest omedelbara förebilden för Partisan? I spelväg alltså.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Welcome to Violence You Degraded Turd

Violence är en satir där man spelar i ett jättekomplex och springer igenom lägenheter, dödar folk och tar deras saker. Killen har gjort Star Wars d6 och Paranoia.

Länk till pdf: http://www.costik.com/Violence RPG1.pdf
En satir lite i samma anda är John Tynes' Power Kill från 1996. http://johntynes.com/revland2000/rl_powerkill.html

En recension från 1999 här: https://thealexandrian.net/wordpres...wer-kill-a-roleplaying-metagame-by-john-tynes
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Avdelningen "skumma spel"; en av de första grejer jag var med och kickstartade:


Everything is Dolphins is a role playing game hovering somewhere between side scroller video game, talking animal fairy tale, and triptastic fun. It's a pen and paper RPG that you play at a table, not a computer RPG - don't be confused. It's also an art book with work by a selection of high and low and elsewhere artists.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
FreeMarket som jag läser och har spelat det är också "konstigt" i att det egentligen inte finns någon strävan eller någon kamp att utkämpa, det gäller att skapa snarare än riva ner.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Vi pratar givetvis om grottkräl.
Power Kill spelar ju på det där, men fegar i mitt tycke ur iom att man efter en "normal" grottkrälssession spelar ut psykoanalysen av de mentalpatienter man egentligen är och går igenom vad man faktiskt gjorde under spelmötet - t.ex gick ner i tunnelbanan och mördade uteliggare.

Borde passa in på frågan också, konstigt om dock inte avskyvärt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Hade inte du lirat Mother Fucking Crab Truckers också? Vill minnas att du nämnde det någon gång? Lät fräckt :)
Big Mutherfuckin’ Crab Truckers!

Big Mutherfuckin’ Crab Truckers is a role-playing gameabout Big Mutherfuckin’ Crabs. Or Crab-People. Some shit like that. Anyway, they’re real fuckin’ big. We’re talking as big as a big mutherfuckin’ trucker, maybe 300 lb, but square, with beady fuckin’ eyes, 8 legs and a pair of pincers as heavy as a bag of fuckin’ plutonium clawhammers. Yeah, that fuckin’ big.And they truck. Yeah, they drive shit across the desert to please their Mutherfuckin’ Crab Goddess. And they truck in heavy, chromed trucks with lots of fuckin’ wheels, rasping engines and big ol’ cabs. The sorts of cabs that could fit 300 lb square, heavy set, big mutherfuckin’ crabs in it. And they are the shit.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
HOL är ju en riktig klassiker. Jag har det i PDF. Såhär kan en typisk sida se ut (ja, hela spelet är 141 handskrivna sidor):
Och Buttery Wholesomeness är icke att förglömma—supplementet till HōL—där det finns kattungar med dynamit på; kitty kitty bang bang!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Big Mutherfuckin’ Crab Truckers!

Big Mutherfuckin’ Crab Truckers is a role-playing gameabout Big Mutherfuckin’ Crabs. Or Crab-People. Some shit like that. Anyway, they’re real fuckin’ big. We’re talking as big as a big mutherfuckin’ trucker, maybe 300 lb, but square, with beady fuckin’ eyes, 8 legs and a pair of pincers as heavy as a bag of fuckin’ plutonium clawhammers. Yeah, that fuckin’ big.And they truck. Yeah, they drive shit across the desert to please their Mutherfuckin’ Crab Goddess. And they truck in heavy, chromed trucks with lots of fuckin’ wheels, rasping engines and big ol’ cabs. The sorts of cabs that could fit 300 lb square, heavy set, big mutherfuckin’ crabs in it. And they are the shit.
Alltså, det är kanske konstigt, men den pitchen får mig sjukt taggad att spela det! Jag ser framför mig någon form av macho-misär-socialrealism där småskaliga livsöden möter storslagna horisonter. Inre monologer, ett fett soundtrack och frosseri i lone cowboy-krabbors ändlösa blick mot horisonten. Ingen aning om jag är helt off track, men det är så jag skulle spela det utan att ha läst det :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Och Buttery Wholesomeness är icke att förglömma—supplementet till HōL—där det finns kattungar med dynamit på; kitty kitty bang bang!
Jag blir nästan sugen på att försöka spela det. Nästan. Bara en sådan sak att en och samma sida innehåller stats på "Sodomy Bikers" och Mahatma Gandhi.
 
Top