Nekromanti Konstiga naturlagar...

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Tjenare, jag läste just en bra "novell" om dom konstiga naturlagar som råder i DoD 6.0, det tycker jag är GANSKA konstigt att en riktigt erfaten äventyrare kan tåle en dolk i halsen... så grymmt tålig kan man väll ändå inte blivigt?!
Så därför har jag sänkt gränsen för att få mer KP till att man får ett poäng för varje tärning alltså, så istället för att en krigare ska få 5T6 för varje nivå har jag sänkt detta till 5 poäng för varje nivå, jag har även laggt in att om man får en uppenbart dödlig skada (en kniv i halsen eller nått sånt) så är det ändå döden som väntar, om nu inte en ruskigt bra helare är tillgänglig.

Sen var det en sak til som jag har glömt bort för tillfället men jag kommer återkomma med detta senare...

MvH Martin
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Håller med!!

Får man en dolk i halsen så ska man fanemig dö också!! Om man som sagt inte råkar ha en jä-ligt bra helare brevid sig. Och då ska han vara ruskigt bra också. Uppenbara skador ska hanteras på så sätt. Men det är ju naturligtvis upp till var och en att göra som man vill med den saken.

Jag själv tänker ändra Kp ökningen men vet dock inte riktigt hur än. Min grupp har inte kommit till det. Det blir värst med krigarna ¿.

Rollspel ska vara kul och så länge man har det så är ju allt frid och fröjd! Oavsett om man dör av en dolk i halsen eller inte!

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Det är sådant som min diskussion handlade om på föregående sida.... Men slår man dåligt så kanske bara ens KP ökar med 5 på totala KP, vilket inte förändrar ens KP i huvudet vidare mycket...

Sindlast- "vill försöka tro att reglerna i DoD 6 är bra"
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Vi tog bort KP-ökningarna redan från början, det är tillräckligt som det är ändå.
Men det är ju så lätt att sikta på halsen!!! Borde man inte kunna modifiera "dödsslag" ännu mer...
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Har du tänkt på att

om du börjar ändra i KP-ökningen får du nog också sänka gränsen för de olika nivåerna för de yrken som drabbas värst, annars blir det nog inte riktigt balans och rätt så meningslöst att vara krigare.


Ex nihilo nihil fit
 
Top