Nekromanti KONSTIG SOM ......

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
satan... om man är riktigt kass i båge/armborst och ska skjuta in i en närstrid mellan sin kompis och en elaking
då är det ju svinbra att sikta mot sin kompis hals!!!!
då misslyckas man garanterat med fete effekt och skurken måste överträffa den effekten på ett tur slag!!!!!!

förklaring och ursäkt fordras
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Det kallas koboldism att spela så.

Tänk dig vad du hade gjort IRL, hade du siktat på din kompis' hals för att träffa skurken? Eller en glipa i hans eventuella rustning (det är svårare)?

Men det är fortfarande en regelbugg. Hoppas ingen utnyttjar den.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
satan... om man är riktigt kass i båge/armborst och ska skjuta in i en närstrid mellan sin kompis och en elaking
då är det ju svinbra att sikta mot sin kompis hals!!!!
då misslyckas man garanterat med fete effekt och skurken måste överträffa den effekten på ett tur slag!!!!!!


Jag kan inte förklara det men Eon är ju trots allt ett ROLLspel och då ska man inte syssla med dylikt utnyttjande av regler. Men du har rätt i att regeln är lite skum.

C
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Tänk dig vad du hade gjort IRL...

Eller ännu bättre, varför inte på film? Han Solo har chansen att skjuta på Darth Vaders skepp så att Luke Skywalker kan försöka spränga dödsstjärnan...i sitt öra hör plötsligt Luke Hans röst som muttrar "fan, e lite ostadig på handen tror jag...bäst å sikta på Lukes skepp..."

/Azagthoth
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,443
Tänk om man lyckas!
Sätter pilen rätt i halsen!
Oj, oj, oj. Blodigt värre!

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Jag kan inte förklara det men Eon är ju trots allt ett ROLLspel och då ska man inte syssla med dylikt utnyttjande av regler. Men du har rätt i att regeln är lite skum."

Det finns inte mycket annat att utnyttja i Eon! /images/icons/wink.gif
Men allvarligt talat, finns det några bestämmelser hur man skall bedriva sysselsättningen rollspel? (Svar: Nej) Huvudsaken är att man har roligt (för att citera the klysherizer)! Tycker man att det är roligt att sikt på ngn för att ha större chans att träffa skurken så, för all del, gör det. Att det sen inte är helt seriöst eller att jag inte skulle tycka att det ens var en gnutta roligt spelar ju mindre roll!

/Sir Foilan
 

Happypuppie

Veteran
Joined
20 Feb 2001
Messages
101
Location
Göteborg
Re: Jo det är verkligen...

utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,
utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,
utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,
utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,
utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja,utnyttja!!!!!!

Lucky up<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Azagthoth on 2001-03-12 00:21.</EM></FONT></P>
 
G

Guest

Guest
Slå turslag för båda då då... den som misslyckas med mest får pilen i sig.
och vaddå ursäkt?

Mvh Ezzy
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Jo det är verkligen...

Blev irriterad över hur det såg ut, tog mig friheten att lägga in några radbryt...

/Azagthoth
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Jo det är verkligen...

och tacksam är jag för att du gjorde så för sättet han skrev på tog upp FÖR mycket horizontell utrymme på min skärm vilket är onödigt då man har gott om lodrätt utrymme kvar att utnyttja..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
men.. om man vet att man oftare har ihjäl fienden om man försöker skada sina kompisar så skulle i alla fall jag sikta på mina polare.. /images/icons/crazy.gif taskigt bara om man verkligen lyckas, då blir ju resten av följet kanske lite arga.. och sen när man försöker förklara - "näe! men om man siktar på sin kompis så dör oftare fienden! men jag lovar! prova! nej! men hallå!!? inte så!" *splutt*...
allt blir buggigt efter ett tag, tillochmed vår egen värld. kolla bara in näbbdjuret eller kvantmekaniken. båda två är helt vridna! /images/icons/laugh.gif

man fumlar nog lite för ofta i nästan alla rollspel.. särskillt i eon!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Arvid har boten..

Slå slagen dolt..

SL: Du.. lyckas!
dom 2 spelarna: VA???!!!!

/images/icons/cool.gifHöhöhö... Ondskefullt va?




/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Avatarex löser Bullens problem.

satan... om man är riktigt kass i båge/armborst och ska skjuta in i en närstrid mellan sin kompis och en elaking
då är det ju svinbra att sikta mot sin kompis hals!!!!
då misslyckas man garanterat med fete effekt och skurken måste överträffa den effekten på ett tur slag!!!!!!


Du kan ju träffa andra delar på din kompis t ex bröstkorg.

<frivillig regel> Men egentligen borde man ju ha nåt tursystem med i det hela, dvs att du misslyckas med att träffa din kompis och då får din kompis och hans fiende slå ett slag mot tur med t ex Ob3T6. Om båda lyckas så flyger pilen förbi mittemellan din kompis och elakingen. Om bara en misslyckas kan du ju räkna ut vad som händer, men om båda misslyckas så är det den med störst antieffekt som får slå på träfftabellen. Så du kan träffa ditt mål av ren tur/otur även om du misslyckas med din skicklighet.

Denna regel skall endast användas om det finns flera som står ganska nära varandra. Om du siktar på ett troll (ingen står bredvid) och missar, så ska trollet inte behöva slå turslag, det blir för jobbigt då. Dessutom blir det ju lättare att träffa. Ni kan gärna putsa lite på min lösning, den är ej fullständig.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 
Top