Nekromanti Konsten att sabba ett bra spel med kassa detaljer

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Snacka om stämmningsdödare !

"Vad väntar du på? Do your stuff! "

Jag föredrar nog att besöka dem med en bensindunk och en tändsticksask istället för att framföra min beryktade nakendans. Jag vill ju trotsallt inte ge dem men för livet. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Snacka om stämmningsdödare !

Jag föredrar nog att besöka dem med en bensindunk och en tändsticksask istället för att framföra min beryktade nakendans. Jag vill ju trotsallt inte ge dem men för livet.
Varför välja när man kan kombinera! Släng gärna in lite gutturala läten också!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Assassin

Däremot hade de gamla spelet Assassin! Det är väl något av en reritet idag?

Trad har faktiskt skrutit i sitt nyhetsbrev (som jag är ansluten till av för mig okänd anledning) om att de har fått tag på en bunt Assassin. Nån gammal sändning som skräpat i ett lager de köpt upp, antagligen.

--
Åke
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Svea Rike

Tja om man räknar inkomplett som med rätt antal detaljer, men då några är dubletter. Jag tror att det är ganska många imperials med i mitt, det ligger dock gömt någonstans och jag vet inte var!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Assassin

Jag lyckades få ett kantstött men komplett exemplar detta år på hobbyspels auktionssida för 600:- + frakt. Dessutom har Tradition enligt ett mail till mig sålt slut på sina Assassin.

Nån som vet historien om hur Assassin lanserades och stoppades? (Ingen svarar ju på min tråd!)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
varning roborally

Robo-Rally, detta underbara spel, vill jag gärna rekommendera. Tyvärr finns RR endast i tysk version på Tradition men det går att ladda ner korttexterna på engelska från nätet. RoboRally kan spelas som korta eller långa partier, med få eller många spelare, med svåra eller lätta banor. Det är metallpjäser (i den engelska versionen får man måla själv), snygga kort, rejäla spelplaner som kan kombineras på olika sätt och en liten fin regelbroschyr med fantastiska och onödiga fakta som ökar spelglädjen.
Om det nu var kvalité på spelpjäser mm så måste jag ge ett varnandes ord för tyska roborally. Det är inte metallrobotar utan plastdito, kortens (de vanliga) utformning är dessutom sämre än de engelska. Slutligen ingår inga specialkort i den tyska grundutgåvan.

Fenomenet är än mer förvånande eftersom jag tycker det brukar vara precis tvärtom att tyska spelen håller högre kvalité jmf. Tyska och Svenska settlersutgåvan tex.

Men, det är klart roborally är nog ett tillräckligt bra spel för att man bör köpa det ändå....
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Som vanligt är ni revolutionärer orealistiska...

"har ni sett vilken samling av feta, finniga, asociala, otvättade drägg alla butiker som lockar geeks får dras med hela tiden!?"

Detta välkända faktum ställdes en smula på sin ände idag på SF Bokhandeln då procenthalten söta tjejer var frapperande hög jämfört med vanliga fall.

Förutom det faktum att jag och mina dödssnygga polare var där såg dock det manliga klientelet ut som vanligt :gremwink:


/Jonas, raggar bara på fyllan, och får resultat därefter :gremcrazy:
 
Top