Nekromanti Kongelerade filament.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Hur pass stora är igentligen kongelerade filament?
 

Jimmy_SL

Warrior
Joined
21 Dec 2002
Messages
243
Location
Dalarna; Säter
Intressant fråga. En sak som jag även undrat över, är om man kan ha flera kongelerade filament i samma 'form' dvs att den blir mindre ju mer filament man alstrar.

Jag ahr iaf jämt förestält mig dem som, att de fyller ungefär ett dl mått :gremtongue:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Godtyckligt stora, plus minus lite granna sådär :gremwink:

Nej. Allvarligt talat. Det står inte utskrivet i boken så det är egentligen upp till spelledaren och hans spelare att bestämma hur stora kongelaten ska vara. Hur stora tycker du att dom ska vara?

I våran spelgrupp så är kongelatens storlek ganska individuella oberoende av vilken aspekt den tillhör. Med andra ord, ett biotropiskt kongelat kan vara stort som en tumme med ett annat kan vara stort som en knuten näve. Vi drar dock gränsen vid en storlek av ungefär 0,5 till 1 liters storlek.


/Naug
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Officielt vet jag inte men jag antog att tex nekrotropiska som är skelettdel. Är ungefär en decimeter långt och ähh som ett nyckelben typ. Fast som sakt det är mina egna mått.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Jag har tolkat dom som att dom inte är mer än ca 5 cm på någon ledd
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Nej, de ser ut som benbitar. Inga specifika delar, utan bara små bitar gjorda av ben.

Jag tycker för övrigt att ett kongelat är så stort att man får lagom plats med ett i handflatan, om det sedan är fast eller flytande spelar ingen roll.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Biotrpiskt kongulat är en vätska =P

Ja det är det. Men det är även en oseparerbar vätska som alltid håller ihop och som alltid är endast en del. Därför har vi tolkat det mer som ett geggigt kladd som man kan hålla i handen. Hur som helst. Detta oseparerbara, oblandbara kongelat måste ändå ha en volym, och den volymen varierar i våran spelgrupp mellan en tumme och en knuten näve.


/Naug, så det så :gremsmile:
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
en del kongelat är pulverform.
i vissa fall har man lyckats dela på kongelat....
men då har det blivit det roligaste med magi,
nämligen okontrollerad dissiparion. :gremgrin:
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Brukar anta att filament är praktiska att hantera, ungefär med samma totalvolym som ett äpple, men med form som hör till respektive aspekt då. Hanterligt i inte alltför stora antal, helt enkelt.
 
Top