Nekromanti Kongelerade filament?

Kenzui

Warrior
Hej. hur ovanligt är det att få tag på igentligen? man kan ju göra sådana men, man ska ju ha ingredienserna för det, fast min nekro så slog vi fram då blev det alkohol, korpögon och nåt annat man kunde köpa lite här och var. HA DET BRA!!!

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Det förutsätter ju minst:
<ul style="list-style-type: disc">[*]en magiker med passande alstra-förmåga
[*]en alkemist med "alkemi"-färdigheten
[*]ett laboratorium
[*]mer eller mindre vanliga ingerdienser [/list]

Så jag tycker väl inte det är så lätt. Visst, korpögon är väl billiga, men hur f*n tänkte du att man ska lyckas få tag på en korp å ta ögonen av först? :gremtongue:
Dom flesta alkemiska ingredienser är ju faktiskt ganska svåråtkomliga, på ett eller annat sätt. Ska du inte fånga korpen själv, så måste du iaf hitta en person som säljer dylika, och hur många köpmän står å skriker "jag har finfina svärd, magnifika mattor, färska korpögon, och stop med alkohol"? :gremtongue:

Kenzui

Warrior
HAHA den va bra!!! som nekromantiker gör jag en trauma besvärjelse, han kommer om han lyckas göra 3t6 trauma, och det borde inte en korp fixa eller en Död besvärjelse som gör 2-3t6 mot dödsslaget (kommer inte ihåg faktiskt, det börjar bli mycke att komma ihåg=) ), och det tror jag inte en korp fixar heller. men sen så måsteman ju faktiskt hita en korp också och det är ju inte så lätt faktiskt om man inte vet vart dom finns! han e dock reanimatör och kan alkemi väldigt bra! men tackar! HA DET BRA!!!

Kenzui

Warrior
men han kan väll inte veta vart dom är heller han vet ju bara hur man gör zombier skelett och ultorer haha. det har tagit up all hans tid i låt oss säga 17år nu =). men nu har han flyttat till colonan för bodde han i ja typ vid eumo nånstans efter ett äventyr. HA DET BRA!!!

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Att fånga en korp [OT]

Hur tusan hade du tänkt dig att få tag på den då? visst, det kanske sitter ett tiotal uppe i nån trädkrona lite här å var i skogen, men du kan ju knappast gå fram till trädet, klättra upp, fånga en med handen, å sen klättra ner...

Ska du skjuta ner den med pilbåge eller? försökt träffa nåt så litet på (för att vara snälla) låt oss säga 25 meters håll? det är svårt, oavsett hur bra man är. Sen måste man ju som sagt komma såpass nära också.

Meningen med korp-exemplet var mest att påpeka att jag inte tycker det är så himla lätt att komma över diverse alkemiska preparat. Visst, det finns alltid folk som säljer det du vill köpa, men att då hitta den personen är nog ganska svårt :gremtongue:

Kort sagt, bara för att en alkemisk ingrediens är "billig" så behöver den inte vara lätttillgänglig överhuvudtaget, och glöm inte pris-multiplarna för ovanlighet också :gremtongue:

Kenzui

Warrior
Re: Att fånga en korp [OT]

haha pengar är no problem tyvärr. kostar dom 50silver för två har jag för mig så e dom ovanliga så säg 400 ähh han har familj och behöver mat 450 haha tyvärr asså min gubbe e så rik att jag funderar på att köpa nåt svin dyrt bara för att ha för han har låg genorositet så han ger inte bort det heller =(! HA DET BRA!!! PS: om nån får höra talas om att man köper korpögon för typ 75silver paret så försöker säkert nån idiot att fånga dom =) DS!

Kenzui

Warrior
men häre mmin skapare man får ju använda avstånd annars e det ju en skit dålig besvärjelse. (tycker jag). och jag är en chansare så min gubbe gör en 3t6 med avstånd. (varför jag säger gubbe är att han just nu heter Baron för jag inte kommer på nåt bra namn). HA DET BRASKI!!!

Kenzui

Warrior
HAHA juste jag glömde att han skulle sjunka så lågt att han skulle döda dom fast han har 100 korp ögon=) han e en riktig Lurk asså!

MovinGalt

Warrior
Korpererade filament?

Men det är klart man har en korpfarm i källaren. Precis som man har en destillerare (alkohol-görare?) om man behöver alkohol.

Korpar är ju inte världens mest svårskötta djur, och om man skapar skelett får man en massa avskrapat kött som du kan slänga in, så blir du av med restprodukter och du får en massa finfina korpögon. Djurlära - korpar skulle kanske vara något, men de måste vara så extremt lättskötta att det inte behövs.

För övrigt är just uppfödning otroligt coolt. När jag skulle sätta igång med en Zombiearmé hade jag en Tirakfarm i källaren. Man tvingade dem att reproducera sig och så fick man en massa (lik) som ingen saknade. Ja, och färdigheten Djurlära - Tiraker :gremgrin:

Så satsa på en farm, eller i alla fall så att du blir självförsörjande till så många ingredienser som möjligt. Så slipper man åka in till stan varje söndag och köpa obskyra saker. Lycka till!

/MovinGalt

Sankt Creigh

Warrior
Re: Korpererade filament?

Coolt förslag det där med en farm, det tål ju att spelas bara det, uppfödning av tiraker! haha

Kul idé!

// Creigh

HerrBjörn

Warrior
Re: Korpererade filament?

Håller med movingalt hära..
Farm med korpar kan ju funka men Tirakfarm :gremconfused:
(flippat)
Kongelerade filament är vad jag förstått filament som
lagrats i kristaller eller motsvarande??
Var nästan hundra på det..
Behöver du korpögonkan du ju gå ut på jakt också..
Funkar det med fast tar lite längre tid ba..

HerrBjörn

Warrior
håller med!
de finns ju praktiskt taget överallt...
Det e bara gå ut och skjuta lite båge lr. Lägga ut burar med döda
halvt föruttnade djur så kommer de i mängder..

HerrBjörn

Warrior
Re: Att fånga en korp [OT]

Kort sagt, bara för att en alkemisk ingrediens är "billig" så behöver den inte vara lätttillgänglig överhuvudtaget, och glöm inte pris-multiplarna för ovanlighet också
Självklart inte men man måste inte alltid göra för svårt för sig..
Vill man verkligen få tag på saker så fixar man det nog
ganska lätt ändå..
Om du konstant rör dig i kretsar som anammar dina intressen
är det ju inte allt för svårt att få tag i det man vill ha..
Hur tror du Horsare och annat drägg får tag i sina prylar..
De frågar inte på torget direkt..
Förstår du vad jag menar??

HerrBjörn

Warrior
ingen nekromantiker med någolunda självrespekt skulle sjunka så lågt så att dom går runt å har ihjäl korpar
Inte??
Har du hört talas om nekromantiker så som Nanorgona tror jag det
var som uttrotade ett helt folk i sin maktgalenhet och
döda barn för kul skull..
Vissa nekromantiker är ju genuint onda så varför skulle de
gå och bry sig om stackars små¨korpar??

HerrBjörn

Warrior
Det är väll ganska självklart att man använder avstånd på
tex: trauma magier..
Kolla Nanorgónas krossande hand..
står i grundreglerna..