DoD Konfluxsviten till DoD23?

En annan fråga. Finns det några diskussioner kring det mer vuxna innehållet i källarplanen? Tänker att jag minns vissa av företeelser i shaguliternas skräckkabinett som tämligen obehagliga. Har det varit några diskussioner om att göra dem "snällare" i nya Svavelvinter? Jag hoppas på att de förblir som i originalet, men är nyfiken på om diskussionen kommit upp.
Jag lämnade dem lika vuxna, men vet ju inte hur Fria Ligan ställer sig till saken. Jag tog dock bort något rum som jag mest tyckte var onödigt (och lade till ett par andra från romanerna i gengäld)

Rundeln med π på kartan är för övrigt en alkov med ett av silverstäden. Istället för ett enda i källaren, finns nu fem stycken som man måste hitta och vrida – ni vet varför!
Underbart!
PS Vi fick aldrig själva finalen klar i senaste genomspelningen av Svavelvinter (grundäventyret från 1987, inspirationstryfferat med böckerna, med Svavelvinterreglerna (i boksettingen); läge att damma av och köra avslutet med nya reglerna etc - så säg till om du behöver speltestare för just Järntornsdelen... ;)

Back