VikingGamer
Veteran
Hej!
Antag att Konfluxsviten skulle ges ut till DoD23.
Vilka möjligheter och faror ser ni med ett sådant projekt?
Vad vore viktigt att bevara från originalversionen?
Vad är svitens särart?
Vad från originalversionen kan man låta utgå?
Vad borde med fördel plockas in från romanerna?
Hur skulle konfluxsviten och DoD23 passa med varandra och efter vilka anpassningar?
1 Möjligheter och Faror
Well det var ju den mest episka kampanjen i gamla DoD så klart vi vill ha den, men vissa gamla rävar kommer kanske klaga både på det som ändras och inte ändras (jag kommer tycka men vara för tacksam för att klaga)
2 Bevara
Granströmska tonen, episka formatet/ storleken och övergripande plot ( det måste ju handla om en konflux...), men samtidigt- om man jämför lite olika genomspelningar så ser man att olika grupper kommer väva hel olika berättelser (och mycket är ändrat i romansviten och i Svavelvinter rollspelet så vad är kanon?) och det är ju fantastiskt måste vara kvar tycker jag, tidlinje med skeenden, varav vissa sker om spelarna gör si, andra om de gör så.
3 Särart är den episka nivån och tonen (brett från humor till tragikoch allvar)
4 Jag är personligen inte fan av Bytos. Den delen kan göras om mycket och bli mer allvarlig, mindre lekfull i min personliga smak, men andra kanske älskade just den delen. Jag hade velat ha det mer down to earth generellt ( även i andra delarav serien) men Byts delen kan kortas ned för min del med så man snabbare kommer vidare. Kanske ska man expandera 4 ögon delen som ju kan byggas ut och bli ännu större. Avslutningen tycker jag är magnifik och Svavelvinter en fantastisk start.
5 Har inte läst klart sista, så jag har nte någon bestämd del som jag tycker är mycket bättre eller sämre romanen. Tror jag gillar Arns historia och kärleksliv bättre i spelet, men en filur som Gaddgormgald är bättre i Romanen. Glasmannen borde nog in i spelet för att göra saker ännu mer komplexa

6 Reglerna i nya DoD är lite mer simpla och barnsliga i min skalle men det behöver inte ändra tonen i äventyren, man kan husregla lite och fixa det. Det stora dielmmat tycker jag är att en Konflux kräver en värld man bryr sig om, som jag brydde mig om Ereb Altor. Så: Endera måste man skapa en ny värld runt TRakoren somju är ett måste, eller så förlägger man KOnfluxen till nya EA...
MER
Det slår mig att jag tycker sviten kräver att man även släpper en trakorien modul, men jag hade helst sett den bygga på en kombination av gamla trakorien och svavelvinterspelets trakorien (och boken

och slutligen
Take my Money- jag lovar att lägga, ska vi säga minst 3000:- på en fet kickstarter om det är för hela konfluxen och jag kan lova att du har en kund oavsett hur en släpps ( 1 stor Kick, eller 4 ? små)