Nekromanti Konfluxen överföring

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Tänkte överföra Svavelvinter och de följande äventyren til Mundana. Skulle vara tacksamm om jag fick några tips.

/Anders
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Tänkte överföra Svavelvinter och de följande äventyren til Mundana. Skulle vara tacksamm om jag fick några tips."

Det enklaste är nog att fortfarande spela i Ereb Altor, men använda Eons regler och kanske delar av Eons spelvärld (raser etc). Betydligt krångligare är det att överföra själva intrigen till Mundana - intrigen bygger på en hel del metafysik i Altor som, som bekant, inte gäller det minsta i Eon.

- Krille
 
G

Guest

Guest
AAAAAHHHH!
Vilket helgerån! Konfluxen som praktiskt taget ÄR Ereb Altor.
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Tyvärr så tycker jag att världen suger, sad but true. Därför vill jag använda den i Mundana som jag tycker är en betydligt bättre värld.
 
G

Guest

Guest
Vi är spelar just nu svavelvinter för fullt med eon regler och delvis i Mundana. Vi spelar borta i Ebhron, Ereb-Ebhron ingen större skillnad. Man vet ju ändå nästan ingenting om Ebhron ändå. Vilka konsekvenser det kan få på mundana vet jag inte men vi hade nog tänkt pensionera våra karaktärer efter konfluxen, om dom lever så länge. Jäkla svåra äventyr
i den där serien. När vi ändå snackar om svavelvinter, är det någon som äger Trakorien modulen? och som är sugen på att sälja den? Vi är i ganska stort behov av den just nu.

MVH Arzalon
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag äger trakorien-modulen, men jag tänker absolut inte sälja den. Den innehåller bl.a. den bästa rollspelsbilden som någonsin publicerats (den på ankorna i Fanzimle).
 
Top