Nekromanti Komplett beskrivning av Los Angeles

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Nu har jag till slut knåpat ihop en hemsida med mitt kampanjmaterial om Los Angeles. Sidan innehåller beskrivningar på 16 olika områden i Los Angeles med tillhörande karaktärer och platser. Tanken är att allt ska finnas för att alla ni spelledare där ute ska kunna lägga er nästa kampanj i den mest "Cyberpunkiga" av alla städer, L.A!

Adressen: http://medlem.spray.se/nexussix/

Några korta punkter om sidan:

Materialet följer inte exakt Neogames officiella världsbild, men med några små modifikationer går det nog bra ändå för er som vill följa den officiella vägen.

Nej, jag är inte webbdesigner och ja, sidan är gjord med hjälp av FrontPage och därför inget designmässigt underverk.

För tillfället ligger sidan på sprays server eftersom det är gratis, vilket gör att det finns med en del irriterande reklam. Jag ska försöka hitta något billigt webbhotell eller liknande i framtiden.

Välkomna att ta en titt!
http://medlem.spray.se/nexussix/
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Jag ska inte gå in på någon djupare analys av sidan eftersom jag inte har läst igenom den(har problem med mitt ena öga så jag har lite svårt att läsa texter :gremfrown: ). Så ingen vettig kritik, men jag hade bara tänkt att säga att det ser ordentligt bra ut! :gremlaugh:
Jag gillar de små bilderna du har jämte texten, det är sådana bilder som jag tycker passar till neotech.
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Det ser bra ut, men jag måste bara säga en sak. Du har fel i att L.A är den cyberpunkigaste staden, det är och förblir (mega/dai)Tokyo. :gremwink:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Verkar väldigt bra! Jag ser gärna att fler och mer ingående kampanjbeskrivningar görs om Neotechs spelvärld och då syftar jag mest på att den rätta stämningen skall finnas med som en röd tråd i materialet, och det tycker jag att du har lyckats väldigt bra med! Sen att hemsidan inte är något hemsidetekniskt underverk är ju mindre relevant...

Har du funderat på att sammanfatta alltihop till en modul i exempelvis pdf format?

/Mvh Bastardo
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
He he, Dai-Tokyo är inte så dåligt heller, men i L.A utspelar sig Blade Runner, need i say more? :gremlaugh:
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Ja, för att övertyga mig i alla fall. :gremsmile: Jag menar, Bladerunner i alla ära (jag somnar alltid när jag ser den filmen, vet inte varför) men jag menar Ghost in the Shell, Akira, Patlabour (ehm. typ i alla fall), dystopisk postatombombspunk, enorma neonskyltar, massvis med folk, allt finns in tokyo och mycket därtill.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jo, du har rätt och jag gillar Tokyo också. Men jag har aldrig varit i Tokyo i verkligheten, däremot har jag bott i L.A, så det kändes roligare att skriva om den staden. Dessutom finns väl Tokyo redan beskrivet i Neotechs gamla Asien-modul?
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Alltså, om du tolkar det som om jag klagar på något vis över att du skrivit om los angeles så missuppfattar du mig. Jag tycker det är skjetabra. Jag ville dock bara påpeka att Tokyo är den cyberpunkigaste staden men LA får klart godkänt den med. :gremsmile:

En annan har ju inte varit i LA men i Tokyo och det kändes lite som att gå i framtiden när man gick där i Shibuya och Shinjuku och andra ställen. Men sen är man ju rätt nördig också, kanske bara därför. :gremsmirk:
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Den artikel som materialet på hemsidan baseras på kommer att publiceras i fanzinet Solace som Daniel Schenström är redaktör för.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Tänk! Om alla var lika kreativa och skaparglada som dig så skulle man inte behöva betala pengar för rollspel längre. Bara tid för att själv bidra med något, och tänk igen! Man betalar även sig själv genom en sådan betalning. Enastående arbete med andra ord!

Lite konstruktiv kritik:
[*]En liiiten förbättring skulle kunna vara att göra den förminskade kartan (map_DT_2.jpg) i beskrivningen av Downtown till en länk till kartan. Och... öhh... har jag missat var en referenslista för numrena på kartan finns, eller finns det ingen alls? Jag fann inte heller någon referens i brödtexten för Downtown eller något av områdena däri.
[*]Denna beskrivning: "Hotel Angel - Ett stort lyxhotell." är kanske inte sååå användbar. Det hade liksom inte gjort någon skillnad om den inte funnits med över huvudet taget. Så, mitt förslag är att du antingen tar bort den helt eller, bäst av allt, utökar beskrivningen med några intressanta och användbara detaljer.

"Nej, jag är inte webbdesigner och ja, sidan är gjord med hjälp av FrontPage och därför inget designmässigt underverk."

Din sida är den vackraste bland de med kombinationen frontpage + frames jag någonsin sett, definitivt. I normala fall brukar den blandningen sluta i ett vidrigt kaos av flera kolumner sidomenyer, äckelfula och för ögonen sodomiserande färg-, bild- och textstorleksval, bilder och text som inte hamnar där de ska och alla andra designmässiga katastrofer man kan tänka sig. Även bra jobbat på (web)designfronten, tycker jag.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jag hade tänkt att utveckla texten om hotel Angel mer, men hann inte med det av någon anledning. Ska kika på det samt att länka kartbilden. Jag ska också fixa indexet till kartan på Downtown. Fler kommentarer och förslag på förbättringar mottages tacksamt!
 
Top