Nekromanti Kommer någon ihåg en gammal artikelserie?

Andreaz

Veteran
Joined
9 Jan 2003
Messages
6
Location
Den arktiska tundran
Någon gång för flera år sedan hittade jag, på internet, en intressant artikelserie i fem delar om någon slags Kult/WoD-blandning. Var och en av WW's fem "raser" (vampyrer, varulvar, magiker, andar och älvor) presenterades i en Kult-orienterad kontext, med Arkonter, Dödsänglar och hela köret, tillsammans med lite drömmagi och annat jox.

Nu skulle jag gärna vilja ha tag på denna artikel igen (till ett löst projekt som jag håller på och spåna på), men tyvärr minns jag inte namnet på författaren.

Så om någon råkar ha artikeln sparad någonstans på hårddisken, eller i alla fall kommer ihåg vem som skrev den så vore jag ytterst tacksam...

Mvh. Andreaz
 

Befuzin

Veteran
Joined
18 Jan 2001
Messages
71
Location
Sundsvall
www.kult-rpg.org/ finns en journal som heter Cenotaphium, i en av dem finns en iaf en artiklel som tar upp WoD/Kult crossovers. Vet inte om det är just den/de du söker..men vad jag kommer ihåg så var den intressant och välskriven.
 

Andreaz

Veteran
Joined
9 Jan 2003
Messages
6
Location
Den arktiska tundran
Har äntligen tagit mig tid att titta igenom Cenotaphium, men hittade tyvärr inte det jag sökte; även om den verkade innehålla en del material som kanske kan vara värt att läsa senare någon gång.

Men som det gamla djungelordspråket lyder: "den som söker, den letar"... och i somliga, sällsynta fall händer det till och med att man hittar någonting. Så efter mycket letande hittade jag faktiskt artikeln (artiklarna) jag frågade efter, nämligen:

"Jail of Night: Ascension is a Lie", "Jail of Night: Metropolis by Night", "Jail of Night: Necropolis: Metropolis", "Jail of Night: The Apocalypse is Over" och "Jail of Night: Madness and Slavery" av Paul Beakley
 
Top