Nekromanti kommande moduler efter kommande?

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
jag sitter o grunnar lite på vilka moduller som kommer komma efter dom som är på tavlan nu.
neogames bör ju få ett och annat inskickat, nya raser världsdelar o dylikt.

jag skulle vilja veta om det finns nått som ni saknar, jag vet att drows(börja nu inte snacka om dom igen:p) underjorden, nya riken har varit på tablån förr om vad folk saknar men kanske inte riktigt passar in.
är det nått som ni grunnat på nån månad eller så , dela med er.

själv så saknar jag växter och djur...ja vet, har läst igenom alla i eon 2 och eon 3 och extra matrial på länkar...men iaf
menar ex.det finns 10 tusen fåglar bara i regnskogen:p
to the point, jag skulle vilja ha en modul där det är beskrivet lite alldagliga djur(jag vet det e en på väg, men inte riktigt osm jag tänk mig) träslag, hårdheten på dom, bra till båtbygge eller barkbåtar, vad vissa fåglar har i förflyttning och värden, kan va bra att veta om man förvandlar sig "ormhamn" olika sorter giftormar, grodor svampar, både i grottor och naturen...allt och lite till *tänker sig en modul lika tjock som lagboken o ler*

kan ge lite feedback på funderingar "varför"
jag gillar färdigheten växtlära jag gillar gifter, när jag är sl vill jag ha inperation rl hur rollpersonernas överlevnad kommer på tal, vet att det står lite i dvärgarnas...:s

hoppas jag gjort mig förstådd:/
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Växter och gifter kan man gott hitta på själv. Alternativt slå upp en vanlig flora.
Djur kommer i Vilddjur & Bruksdjur, men den lär dröja... Åtminstone till nästa år, men det kan vara väl optimistiskt gissat. Tyvärr.

-Hjalle, kortfattad.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
personligen håller jag med dig. ett periodiskt system med information om vad som finns var skulle spara hästvis med arbete. Men något som jag är ännu mer intresserad av är en modul om skråväsendet, och framförrallt då byggarnes skrå, eftersom dessa lär vara en av de mest mobila grupperne. -gesällvandring! katedralkorståg! Etc!!!-

mer grisodlarmoduler helt enkelt.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Just det där snackade vi om förut.

Vad jag skulle vilja ha är en bok där man i detalj beskriver skogar och marker och kanske tilloch med alldagliga yrken, det vore läcker om det te.x för Jägaren beskrevs ett par fällor eller jakt metoder som de brukar använda, om det på sidan 2 beskrivs om nässelbuskarna som man ska försöka att inte sommna i, och de där vita träd larverna som för en ensam trött vandrare liknar en festmåltid, när vi går i skogen och är riktigt hungriga så brukar någon slå emot växtlära för att finna några ätliga örter och rötter, SL bläddrar febrilt i boken men hittar bara typ bergslök som närmaste "mat" och sedan så säger han (som inte kan så mycket herbalogi) att vi faktiskt hittar "ätliga-örter-och-rötter" va läckert om man slapp slå upp bocken utan R/p (Spelaren) kunnde få lära sig några grödor som växer villt och sedna efter att ah frågat Sl vilken vegetation de befinner sig i själv rabbla upp var han går och vad han söker.

VH Jens.L "Fummlade igår med en zombie på ryggen"
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Saknar något i stil med:
'Vandraren' som tar upp värdshus, rutiner, tullar....
'Bonden' som tar upp jordbruk, boskapsskötsel, gårdar, drivande av dessa, avel....
'Vildmarksmannen' som tar upp jakt och fiske i detalj, växter, att finna rätta vägarna, väldigt detaljerad överlevnad....
'Staden' som tar upp boende, marknader, handelsbodar, infrastruktur...

Givetvis går det aldeles utmärkt att klara sig utan dessa - men inspiration är ju aldrig fel.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
mer grisodlarmoduler helt enkelt.

Finns det ekonomisk täckning för det då? Det är ju inte en slump att den första boken som handlade om krigare och vapen sålde slut...

Tycker faktiskt Neogames lyckats bra med sin produktlinje, men jag skulle vilja se moduler om Västlanden (var det inte det Ymir sysslade med?).
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
"Tycker faktiskt Neogames lyckats bra med sin produktlinje, men jag skulle vilja se moduler om Västlanden (var det inte det Ymir sysslade med?)."

Visst var det det...

-Hjalle, längtar.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Västlanden

Jag skriver 'Västlanden' ensam, undantaget MrChina här på forumet som hjälper mig att skapa språk och skriftspråk. Givetvis har jag en massa folk som bollplank, korrekturläsare och sånt, dock.

- Ymir, upplyser
 
Top