Kommande fantasy spel?

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Vad finns det för fantasytitlar som är på ingång?
Både gammal o nytt.
Svenskt o internationellt.
The one ring & Symbaroum D&D 5:ed är 2 exempel som direkt dyker upp i huvudet. Vad dyker upp i era huvuden?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Everway kommer i en ny upplaga.

Urban Shadows 2e är inte fantasy-fantasy, men närliggande.

Worlds Without Number har precis kommit ut. (Kevin Crawfords nya)

Vindsjäl är på väg till backare nu, snart i butiker?

Torchbearer 2e är snart klart för tryck.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Vindsjäl har jag precis fått!
Sicket färgfyrverkeri!

Är fantasygenren döende på så sätt att det bara är nya editions av tidigare titlar som ser dagens ljus?
På hemmafronten kom ju ioförsig både Svärdets Sång & Kopparhavets Hjältar för inte så länge sedan. Men här i Sverige har väl aldrig D&D haft samma dominans som i resten av världen eller?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Men här i Sverige har väl aldrig D&D haft samma dominans som i resten av världen eller?
Jag har fått intrycket att 5E säljer riktigt bra i Sverige och att det är särskilt populärt bland yngre svenska rollspelare, alltså inte barn utan tonåringar och studenter typ.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Är fantasygenren döende på så sätt att det bara är nya editions av tidigare titlar som ser dagens ljus?
Det publiceras ju å andra sidan massor av intressanta moduler till befintliga titlar, och fantasygenren fortsätter vara typ 99,5% av alla faktiska rollspel som spelas där ute, så jag vet inte om "döende" kanske är lite att ta i.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Tänker som @Ymir att det finns ju väldigt många svenska fantasyspel som det produceras material till. Svärdet sång, Kopparhavets Hjältar, Järn, Hjältarnas tid, Fantasy!, Drakar och demoner retro, Eon IV, Dimmor och borgar, Mörk Borg och Zanguina är några jag kan nämna på stående fot.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Tänker som @Ymir att det finns ju väldigt många svenska fantasyspel som det produceras material till. Svärdet sång, Kopparhavets Hjältar, Järn, Hjältarnas tid, Fantasy!, Drakar och demoner retro, Eon IV, Dimmor och borgar, Mörk Borg och Zanguina är några jag kan nämna på stående fot.
Varken Järn, Fantasy! eller DoD 2016 känns särskilt levande. Fantasygenren är dock livskraftig ändå men jag upplever att mycket av det som känns intressant bryter genregränserna. Jag tänker till exempel på Hypertellurians som recenseras här.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Varken Järn, Fantasy! eller DoD 2016 känns särskilt levande.
Det stämmer säkert, men även med det sagt finns det ju mycket att välja bland.
 
Top