Nekromanti Kommande delar till Sylfens Vrede?

Torand

Veteran
Joined
13 Sep 2007
Messages
9
Location
Jönköping
Jag har nu precis läst ut Av Blod Komna, hjälp vad jag gillar Eon!!

Jag längtar redan efter de kommande två uppföljarna för att se som vad kommer att hända härnäst och hur allt kommer att te sig för mina spelares karaktärer. :gremsmile:

Så en liten fråga som kanske inte är så himla lätt att svara på:

Finns det någon deadline överhuvudtaget på de två sista böckerna, finns det planer på att ge ut en detta året eller båda två?
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Är inte Av blod komna den sista delen till Sylfens Vrede?

Diamantäpplet--->Katres Gåtor--->Av Blod Komna

Eller har jag fel?
 

ClawHawk

Veteran
Joined
10 Dec 2004
Messages
169
Location
Umeå
Enligt uppgifter i de tre utgivna delarna ska det komma totalt fem böcker. Dessutom så lämnas mycker oavslutat och ouppklarat i Katres Gåtor.

Väntar även jag med spänning på kommande delar!
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Vad fick jag att det bara var tre delar ifrån...? Så är det när det börjar att bli sent... :gremtongue:

Har inte spelat igenom hela Av Blod Komna än heller :gremsuck:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Skulle säga att båda i år inte är troligt...
Men ABK kom förra året, KG året innan det... Så man kan ju hoppas att del 4 kommar i år iallafall, och 5 nästa år...

Vill minnas att det en gång sades att del 4 skulle komma i år... Men den finns ju inte på releaseplanen, dock är releaseplanen inte speciellt väluppdaterad, (ABK ligger fortfarande kvar som kommande bok t.ex.)

Om jag får som jag hoppas kommer del 4 i sommar...
Däremot tror jag att det är mer troligt att den kommer runt jul, med lite tur... Jag hoppas verkligen den kommer i år iallafall... Så har jag en chans att göra Sylfens vrede någorlunda sammanhängande för mina spelare... :p
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag ser verkligen fram emot de två sista delarna, samt hoppas att det inte tar allt för lång tid tills de kommer då jag vill köra dem samanhängande,
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag också.. "Tyvärr" har min spelgrupp tagit sig igenom KG, nästan helt... Lite lite lite kvar, sedan tänkte jag inte börja med ABK direkt efteråt, just för att nästa bok förhoppningsvis ska hinna släppas innan vi är klara med ABK...
 

Jiminjack

Veteran
Joined
26 Apr 2007
Messages
32
Location
Örebro
Kim Vässmar sa att del 4 förhoppninsvis skulle släppas nu denna sommar.. Vi får hoppas på det.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Av blod komna kan hålla på länge (Spolier)

<SPOILER>

Av blod komna kan ju iofs hålla på väldigt länge om man bara vill. Tiden i Targus kan ju utvecklas oerhört och kanske pågå under flera månaders tid. Det har ju inte jättemkt med kampanjen att göra men det är ju en chans att låta karaktäreran utvecklas åt det mörkare hållet och stå inför svåra beslut.

Samtidigt är jag väldigt intresserad av vad som händer i Damarien efter Thamas Vitfjäders död eller överlevnad. Då borde ju något drastiskt ske i landet. Jag undrar om detta kommer behandlas i kommande delar eller om det är fritt för spelledaren att bestämma vad som händer. Jag längtar efter "Damarien" så att jag samtidigt som "Sylfens vrede" pågår kan beskriva ett kommande krig mellan Damarien och Västmark/Soldarn samtidigt.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Av blod komna kan hålla på länge (Spolier)

Ja jo, jag räknar med att ABK kommer hålla mina spelare sysselsatta mer än ett speltillfälle... KG tog nämligen i princip bara ett tillfälle... Iallafall äventyrets kärna (klostret)...

Det gick åt ett för festande, utforska templet och hitta huvudet och resan till Klostret..

Klostret tog 1 speltillfälle, som visserligen var väldigt långt, en heldag minst sagt... Tror vi höll på från 12 tiden på dagen till 2 på natten där...

Och nu nästa speltillfälle ska de bara vänta ut resten av vintern och härja runt lite ytterligare i Klostret, fördjupa sig i lite legender om de olika muralmålningarna och lite annat...

När vi kör ABK tänkte jag inte ha något superspeltillfälle, dessutom har jag lite egna scenarion som kommer krydda deras vardag i Targus, kommer bli mycket intressant... Men fortfarande, jag kan inte hålla på med ABK för all evighet... Så hoppas del 4 kommer, gärna i sommar...
 
Top