Chock Komma igång...

Dressa

Veteran
Joined
29 Sep 2022
Messages
37
Location
Stockholm
Hej!

Efter X antal År Noll-baserade spel (Nordiska Väsen, Ur Varselklotet mm) känns det som en rejäl uppförsbacke att tugga i sig regler med en annan bas. Jag är larvigt sugen på att spelleda Chock Åter från Graven och har nästa allt material som släppts. Jag skulle vilja kolla med er om det finns någon form av lathund / utsaxning av de viktigaste reglerna (i brist på spelledarskärm). Om någon har tips så skriv gärna!

MVH: Andreas
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Hej!

Efter X antal År Noll-baserade spel (Nordiska Väsen, Ur Varselklotet mm) känns det som en rejäl uppförsbacke att tugga i sig regler med en annan bas. Jag är larvigt sugen på att spelleda Chock Åter från Graven och har nästa allt material som släppts. Jag skulle vilja kolla med er om det finns någon form av lathund / utsaxning av de viktigaste reglerna (i brist på spelledarskärm). Om någon har tips så skriv gärna!

MVH: Andreas
I spel så år det väl typ bara färdighetsslag med 3T6 mot en satt svårighetsgrad (kommer inte ihåg på rak arm hur normalgraden är men kanske typ 11-13 är yes, but, 14-15 yes och 16+ yes, and).

Men alltså, reglerna i Chock är superenkla och väldigt intuitiva, så det är en väldigt låg tröskel att klättra över.
 
Top