Nekromanti *Kolla användare*

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Kan man få fram en snabb lista på folk som har varit aktiva de senaste två månaderna i forumet...73,6 pers...:) Skämt åsido, kan man?
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
lite info:

New Users in past 24 hours: 3
New Users in past 7 days: 28
New Users in past month: 133

Users that have logged in the past 24 hours: 246
Users that have logged in the past 7 days: 470
Users that have logged in the past month: 761
Users that have never logged in: 715
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Så vitt jag vet så finns det ingen sådan funktion för användare. Administratörer kan veva lite med armarna och försöka uttala en del skumma ord och få fram en lista på alla användare och när de senast var inloggade.

Efter att ha gjort just detta kan jag berätta att mer än en fjärdedel av användarna har varit inloggade sedan 2002-01-19. Tar man hela året är det ungefär en tredjedel. Förste person att logga in år 2002 var för övrigt "dimrod010403!" (tänk vad många roliga saker man kan hitta om man gräver lite...)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Förste person att logga in år 2002 var för övrigt "dimrod010403!" "

Honom har man inte sett mycket av sedan dess. Är det många användare som bara är inne och tittar men aldrig eller nästan aldrig skriver några egna inlägg?
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
hmm, går det att få reda på hutr många gånger man loggat in?
skulle va ball å veta, men kanske lite väll onödigt, eller kanske hur många inlägg man läst... mycke kan va kul å veta...
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Users that have never logged in: 715

<hr></blockquote>



Förklara.../images/icons/smile.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Enkelt

De har fixat ett användarnamn, men aldrig loggat in.

Orsaken till ett sådant betende är det lite svårare att reda ut, eftersom de knappas lär ska läsa ditt inlägg...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Är det många användare som bara är inne och tittar men aldrig eller nästan aldrig skriver några egna inlägg?

Oja. Faktum är att en våldsam majoritet (ca 85%) av användarna har färre än 25 inlägg. Det finns en stor mängd "lurkers" som följer debatter utan att själva delta.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
... som följer debatter utan att själva delta.

Det borde ju nästan vara olagligt! /images/icons/laugh.gif

/Seinet Wintermute - Är trött just nu och menar det inte på riktigt... (ville bara skriva någon skoj)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Det är kul att det är så många registrerade, men tråkigt att man inte kan skryta med det eftersom vissa inte ens loggar in, andra inte skriver något...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Men jag tycker helt klart att vi kan skryta med att ha de trevligaste forumskribenterna (visserligen har jag inte så mycket att referera till vad det gäller skribenter på andra forum, men vi är ett gäng trevliga gossar och gummor här (för det mesta)). [Nu kommer lite OT också] Hmm, satt precis och letade efter "gäsp"-smilien men jag kunde inte hitta någon. Jag är faktiskt väldigt trött och dum som inte läste Kurs-PM, hade jag gjort det hade jag fått reda på att jag hade varit ledig idag och inte behövde gå upp halv åtta för att hinna till skolan i tid.

/Seinet Wintermute - Är hungrig också
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vem vet om det kanske är så att flera hundra anonyma åskådare stirrar på den här debatten just nu? Du kanske får besök av en lynchmobb med arga främlingar om några timmar./images/icons/wink.gif
 
Top