Nekromanti Koll på Kultlicensen?

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Angående spelets innehåll:
På nått sett tycker jag inte att mitt gamla aprilskämt är lika fel ute som jag tyckte när jag skrev det. Det handlade alltså om att ta inspiration från den nya tidens nihilistiska jobbihetsskräckfilmer som À l’intérieur, martyrs, a serbian film och så vidare.
I stället för att människan är fängslade gudar så är vi ingenting, men tror att vi är gudar, typ.
 

Mattias H

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
42
Jocke;n96888 said:
Angående spelets innehåll:
I stället för att människan är fängslade gudar så är vi ingenting, men tror att vi är gudar, typ.
Menar du Scientologer?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Mattias H;n96898 said:
Menar du Scientologer?
mer "Vi sökte i vårt inre men fana bara mörker, vi dekonstruerade tarotkorten och tomhet mötte oss, vi stirrade ned i avgrunden och inget stirrade tillbaka. Vi passerade drömmarnas gränser och skingrade drogernas dimma, vi höjde vårt medvetande långt över våra vildaste föreställningar men fann varken insikt eller frihet. Vi är ensamma och små. Alla tankar om insikt, högre verkligheter och att frigöra sig från vårt mentala fängelse är fantasier för att hålla vårt intellekt upptaget. Det enda värdet är köttets värde." typ
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Okej, så Jockes ide är genial. Han kannor skriva Kult för mig. Men ingen av er andra! Ni har inte visat er värdiga mitt förtroende!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
chrull;n96881 said:
"Kult
Bolaget har slutit avtal om en ny version av skräckrollspelet Kult"


Coolt. Då vet jag och kan känna mig lugn =)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
chrull;n96881 said:
"Kult
Bolaget har slutit avtal om en ny version av skräckrollspelet Kult"
Det här är ju intressant. Då vill man ju genast veta mer! Slutit avtal med vem? Vad menas med "ny" version? Gissar att vi får sväva i ovisshet om inte någon på insidan öppnar munnen.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
RasmusL;n96948 said:
Fett. Jag hoppas på Illusionens Fångar.
Ja, en gissning är ju att avtalet slutits med Helmgast och att den nya versionen är Illusionens Fångar.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Senaste uppdateringen från IU är ju en bild:


Den landade 2 maj 2015 (rätt nära publiceringen av delårsrapporten), nästan ett år efter sista textuppdateringen. Betyder den/det något? Någon som ser någon symbolik som kan tyda på att ett släpp är på gång??
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
RasmusL;n96973 said:
Senaste uppdateringen från IU är ju en bild:


Den landade 2 maj 2015 (rätt nära publiceringen av delårsrapporten), nästan ett år efter sista textuppdateringen. Betyder den/det något? Någon som ser någon symbolik som kan tyda på att ett släpp är på gång??
Som jag skrev i första inlägget i den här tråden så är det är Helmgasts logga om jag förstått saken rätt, vilket (implicit) påpekades av Måns nästan en månad sedan i den här tråden.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jocke;n96981 said:
Alltså... jag var ju också inne och läste i den tråden, hur kan jag vara så dålig på att koppla att jag inte kopplar ett indirekt "vi ger ut kult" till ett direkt "vi ger ut kult"?
Den där posten med loggan är ju rätt uppenbar i alla fall, om man nu fattar att det är just Helmgasts (vilket jag definitivt inte hade gjort utan Måns kommentar). Så nu när de smugit med det här i en månad är det väl lika bra att börja gå ut med lite mer info. Frågan är om det blir ett officiellt Kultspel, eller om det blir något mer fristående. Den där kommentaren i Paradox delårsrapport kan ju vara en hint om att licensfrågan är löst dock.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,069
Location
Ereb Altor
Dessutom är Marco lite lurig på Facebook...

"I morgon är bara början." (skrevs igår)

Eller om det ska vara döden... :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,069
Location
Ereb Altor
For the record: Jag missade att det stod "Kult - Illusionens fångar" när jag länkade till bloggen. Jag såg bara Helmgasts logga.
 
Top