Koll på cosplay någon?

Nässe

Myrmidon
Hej på er! Jag letar efter cosplay-event till min tioåring. Vi har hittat Närcon i Linköping, men det är ju en enkel bilresa på fyra och en halvtimme... Någon som har koll på om Närcon är the shit när det gäller cosplay? Vi skulle ju helst gå i Malmö eller någonstans där man inte behöver kuska genom halva landet. Finns visst något som heter MalmöMässan i september. Någon som har koll på den här världen?

Sonens flickvän och hennes familj håller på med cosplay. De har varit på bla Malmö game week, Kodachi-con i Lund och Popycon i Helsingborg, vad jag minns, men det finns säkert fler evenemang.

Det kommer finnas en del cosplayelement på Gamefest Nyköping i septemer!

edit: men ja, det innebär ju en del kuskande och det kommer inte vara något jättefokus på cosplay!

Har inte varit på dem själv men även Comic Con som går i köpenhamn och stockholm ska det vara en del cosplay. Har en kompis som håller på med cosplay och för honom är det Närcon som är nr1 men förstår att resan är jobbig.

Närcon är det klart största när det gäller cosplay. 17-20k besökare varav merparten i cosplay. Men Comic Con och SciFi-mässan är inte dåliga.

Back