Varulv [KoK] - R11 - GAME OVER

Accepterar du ordförande Empiricus paket?

• Total voters
    7
Bybor stoppade alla 3 ulvars försök till ordförandeskap å ändå lyvkades Ulvarna vinna.
Tyder på att spelet var felbalanserat till ulvarnas fördel eller att byn var för svag denna gång.
Tror så här mkt ”spelmekanik” verkar rörigt för bybor med ulvar som har koll.

Jag tror att menyn inte skulle ha varit dold, vad var tanken med det @Vimes? Du föredrar väl själv öppna spel

Ja, så här i efterhand skulle jag gjort såhär:
- ulvarnas meny skulle vara öppen
- konspirationerna skulle varit som @Octagonal föreslog (ett "kort" med varje kombination och att leken blandas efter att man gått igenom den)

Min tanke var egentligen ett lite softare spel där man mest skulle behöva ta ställning till om man litade på ordföranden eller inte. Men så blev det ju inte...

Vi accepterade ju Basse där för att chansa på de som va kvar. Sen var det en 50/50 på att jag skulle få igenom mitt ordförandeskap.

Då hade jag fått ett siande på Basse och det hade kanske viktats åt andra hållet. Vi var trots allt inte så många poäng ifrån vinsten.

Bybor stoppade alla 3 ulvars försök till ordförandeskap å ändå lyvkades Ulvarna vinna.
Tyder på att spelet var felbalanserat till ulvarnas fördel eller att byn var för svag denna gång.
Tror så här mkt ”spelmekanik” verkar rörigt för bybor med ulvar som har koll.
Ja, fem rundor med strypta poäng och två stulna ordförandeposter borde gett bättre utfall av spelet. Men som sagt, byn slutade samarbeta runt runda 7-8 typ och hade kunnat ta hem det om något fallit vår väg istället för ulvarnas.

Vi accepterade ju Basse där för att chansa på de som va kvar. Sen var det en 50/50 på att jag skulle få igenom mitt ordförandeskap.

Då hade jag fått ett siande på Basse och det hade kanske viktats åt andra hållet. Vi var trots allt inte så många poäng ifrån vinsten.
Ja, om ditt paket hade röstats igenom hade vi ju troligtvis vunnit.

Back