Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Kul att vara igång! Det var något år eller tre sedan sist och det har kommit till bbåde folk och terminologi verkar det som. VJVS exvis, borde jag känna igen den förkortningen?

Gällande ordförandeskapet så ser jag ingen uppenbar nackdel med att fjodor outar sina alternativ tidigt, men det går ju inte att lita på att vi får en trovärdig outning såklart. Ju tidigare outat desto bättre tycker dock jag.
Vanlig Jävla VarulvsSpel

Tjoflunk! Vad snabbt det etablerades att det inte ska spelas vjvs.

Om vi inte tänker rösta och analysera så famlar vi bara i mörkret. Vi måste rösta ja för att ordförandens uteslutning ska gå igenom, men det mest konventionella sättet att spela det här partiet vore väl ändå att bara rösta ja och uppmana ordföranden att följa omröstningen i spelet.

Och konstigt smyg med hemliga alternativ. Fjodde kanske inte går med på det här resultatet, men för att markera :D
Röst: @fjodorsenuba

Något måste hända. Dags o vakna gott folk,

Röst: @fjodorsenuba

Hmm, om Fjodde är ulv och slumpad ordf vill han ju givetvis se en ulvpolare ta över rollen till nästa runda. Vi kanske inte ska låta ordföranden besätmma sånt då?

Snabbt inspel här 😊 Jag är också på resande fot denna vecka, i bilen idag med nio timmars körning.

Saker jag tycker vi ska outa:
De tre alternativen för konspirationer varje runda. Gör det lättare att hitta en ulvordförande i efterhand i senare rundor och ger transparens i hur ordföranden tänker.

Saker vi absolut inte ska outa:
Vår organisationer för de är ju ulvarnas vinstvillkor. Inga cowboyoutningar här!

Saker vi kan diskutera om det ska outas:
Ordförandens förmåga. Kan vara vettigt att hålla den dold för ulvarna, ulvordföranden lär ju ändå ljuga om sin förmåga ändå.

Kan vi organisera skuggröstning om vem som ordföranden ska eliminera så att vi kan analysera röstmönster ändå? Vi borde ju kunna köra Martin3s verktyg som vanligt för att räkna även om det inte är SL som behandlar resultatet? Kan vara svårt kanske att få ut nåt av paketröstandet för ja/nej så vanliga uteslutningsröster kan ge bättre signal och lite mer chans att köra analys a la VJVS?

Hmm, om Fjodde är ulv och slumpad ordf vill han ju givetvis se en ulvpolare ta över rollen till nästa runda. Vi kanske inte ska låta ordföranden besätmma sånt då?
nä, det är skralt att dra för stora växlar på ännu, men jag tycker det är lite konstig mentalitet. Jag tycker att det smarta är att vänta med valet tills man har en runda av underlag (också svar på din fråga @Basenanji )

@fjodorsenuba : vi vill ju anpassa ditt förslag efter vad som kommer fram den här rundan. Hur nära deadline kommer du kunna vara i spel och anpassa förslaget?

Tror du inte på mig?
Självklart inte ;)
Men det kändes spontant som en cop out för att ha en ursäkt till att missförstå något. Varför inte läsa reglerna direkt liksom? Det skadar ju inte att ha lite koll, och om metadiskussionen i anmälningstråden känns som ett problem (även om det inte var någon sådan nu) så är det ju bara att undvika den. Inte supermycket att reagera på egentligen, men det är väl on par med alla som säger att de inte har tid med att spela (eftersom det ju bara kan vara en ulvundanflykt för att slippa vara med ett tag).

Självklart inte ;)
Men det kändes spontant som en cop out för att ha en ursäkt till att missförstå något. Varför inte läsa reglerna direkt liksom? Det skadar ju inte att ha lite koll, och om metadiskussionen i anmälningstråden känns som ett problem (även om det inte var någon sådan nu) så är det ju bara att undvika den. Inte supermycket att reagera på egentligen, men det är väl on par med alla som säger att de inte har tid med att spela (eftersom det ju bara kan vara en ulvundanflykt för att slippa vara med ett tag).
Lite medhåll här. Octa gör en väl stor utläggning om att inte ha läst reglerna, när en "äh vi tar det ju på volley" hade räckt. Nåja.

Vi KAN ju kollektivt bestämma vem som ska hängas och vem som ska bli nästa ordförande. Genom vanlig röstning. Men Martins system stöder ju bara en votering i taget. Så vilken av häng och ordf är viktigast att inte låta en individ besluta själv?

Hängning va?

Och som Empiricus säger, vi vill ju att paketen ska gå igenom. Annars har vi NADA att gå på i efterkommande rundor. Även om paketet är kass för byn, så ger det iaf hård info vi kan luska i. Rätt likt VJVS alltså. Men då gäller det alltså att vi röstar JA till paketen. Om de inte är uppenbart kass förstås.

Med tanke på att ulvarna får en Sheeple-poäng per runda även om paketet inte går igenom så känns det fördel för byn att rösta igenom paketen varje runda. En byboordförande väljer ju paket som är bra för byn (=fler NWO än Sheeple-poäng, helst såna med 0 Sheeple) och en ulvordförande väljer antingen neutrala paket eller ljuger om paketalternativen, men då riskerar den att synas i senare rundor.

Om vi röstar på uteslutning som vanligt borde vi väl få bättre chans att eliminera ulvar än om
inte utesluter någon alls, det är som att stå över röstningen i vanliga varulvsspel vilket brukar vara en otroligt dålig idé.

Jag förespråkar att vi röstar om uteslutning, alltid röstar igenom paketen och tvingar ordföranden att redovisa konspirationsalternativen.

Med tanke på att ulvarna får en Sheeple-poäng per runda även om paketet inte går igenom så känns det fördel för byn att rösta igenom paketen varje runda. En byboordförande väljer ju paket som är bra för byn (=fler NWO än Sheeple-poäng, helst såna med 0 Sheeple) och en ulvordförande väljer antingen neutrala paket eller ljuger om paketalternativen, men då riskerar den att synas i senare rundor.

Om vi röstar på uteslutning som vanligt borde vi väl få bättre chans att eliminera ulvar än om
inte utesluter någon alls, det är som att stå över röstningen i vanliga varulvsspel vilket brukar vara en otroligt dålig idé.

Jag förespråkar att vi röstar om uteslutning, alltid röstar igenom paketen och tvingar ordföranden att redovisa konspirationsalternativen.
Well, vi behöver ju inte prompt alltid rösta igenom paket, ifall det är skitdåligt. Men det är ju alltid värt att ha i bakhuvudet att alla paket kostar 1 ulvpoäng vare sig de röstas igenom eller ej.

Jag röstar på Basse som ordförande nästa runda. Jag tror på att vi ska få honom att ta ställning tidigt i mekaniskt tungt spel. Vi kan inte spela VJVS eftersom vi inte kommer ha några vettiga röstmönster att gå på. Om vi inte bara implementerar vanlig röstning också men då riskerar vi Ja/nej röstningen i verktyget.

Jag kommer rösta ut den som lyckas lågflyga mer än mig. Jag ska precis åka iväg simskola med barnen och blir borta fram till middag.

Jag har också fått 3 urusla alternativ från SL att rösta igenom.
Hello killar å tjejer å ni som inte bestämt er i frågan!

Har just läst reglerna, komplicerat för min enkla hjärna. En sak vill jag bara förtydliga: det är inte säkert att Fjodde är god/bybo bara för att han är ordförande. En del av er skriver som om han vore byns ledare. Låt oss ha i åranke att han kan va ulvarnas!

Jag förespråkar att vi röstar om uteslutning, alltid röstar igenom paketen och tvingar ordföranden att redovisa konspirationsalternativen
Go go go!

@fjodorsenuba vad är de tre alternativen?

OBS DOCK att om de tre alternativen alla ger ulvarna ledtrådar till vem som är vem, så ska man förstås hålla tyst om de detaljerna!

En sak som kanske kan vara värd att diskutera lite är vad ulvarnas hemliga meny kan tänkas innehålla. Spontant av upplägget så tror jag att saker på listan kostar en poäng styck, och att det bara går att köpa saker som gäller under rundan. Dvs de köper inte "nattmord ojämna rundor" och sånt som i MU, utan snarare "mörda en spelare", "sia en spelares organisation" osv. Det är rimligtvis en del försvarsgrejer med, som skydd från att bli siad osv (och då finns det läge att bluffa en del om en fått en sån förmåga). Ska gå igenom reglerna och se vad menyn kan tänkas innehålla.

Back