Nekromanti Koboldiska rollpersoner

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Med alla dessa olika förfrågningar angående "roligaste rollspelsupplevelse", "osannolikaste tärningsslag" osv. kommer här en till:
Vilken är den koboldiskaste rollperson ni har stått på?
Jag minns t. ex. en eldervampyr där spelaren köpte "Age" ett steg i taget, så han fick (vad är det?) 25+55+75+90+100=345? freebie points och totalt -15 i humanity.

/Cernael - maktlös ickekobold(hoppas jag)
 
Joined
21 May 2000
Messages
60
Location
Nånstans i norrland
Det är ju inte roligt att ha en eller flera kobolder i spelgruppen. Jag vet själv hur det är. Vi hade en spelare i en kampanj(Drakar & Demoner) där en av spelarna kunde allt, alla besvärjelser, 20 i nästan alll färdigheter, ca. 15-25 i varenda grundegenskap och han påstod att den var gjord på samma sätt som dom andra rollpersonerna, men det räckte med att se ett färdighetsvärde för att se att den var fuskad rejält. Och konstigt nog, bryde sej inte SL.

Det tråkigaste var nog att han var magiker och var bättre på att stjäla en min tjuv, bättre på att slåss än krigaren i gruppen osv.

Den Glada Bävern - som hatar kobolder
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
Tja... när jag slutade i min gamla grupp var det en som hade en paladin, raggman med 31 STY och 2 KAR... fast grövre saker hände i den gruppen.
31 STY motiverades med att "han ville kunna ha dubbla tvåhandssvärd".


// Carilion Alvhand
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
I Chronopia kan ca 30 betraktas som medel i PSY för magiker. Har sett världen på 45, ex. Men då måste man ha masta nekrogrejimojjer...
Själv hade jag en Paladin med 17 eller 19 i alla grundegenskaper och 15 eller 18 i alla färdigheter. Från början.

/RipperDoc - och då ska vi inte tala om SRR


<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
G

Guest

Guest
31 STY motiverades med att "han ville kunna ha dubbla tvåhandssvärd".

Där ser du Martin "RipperDoc". Man kan höja styrka bara för att man vill ha två storsvärd. Tycker att jag också borde få 32 i STY så jag också kan ha två storsvärd...Då kan jag mörda alla i Consaber mycker lättare /images/icons/smile.gif....*skämtsam* (för dem som inte förstod det)

Nej då. Det är tråkigt med spelare som bara sätter ut varenda grundegenskapsvärde efter vad de ska kunna hantera för vapen. Så var det i vår grupp för ett tag sedan när vi spelade Eon. En del kollade så att dom inte hade under 13 (eller vart gränsen går) i STY så att de skulle få iaf Ob1T6+2 i grundskada. Och vissa kunde inte ha mindre än 18-19 i FV för då skulle de _garanterat_ misslyckas med allt de gjorde.

/Tiamel - ordförande i sverokföreningen "Koboldernas Rätt I Samhället (KRIS)"
 
G

Guest

Guest
"I Chronopia kan ca 30 betraktas som medel i PSY för magiker"

Bara 30? du skämtar va? om man hade under tretio i min grupp räknades man som drägget från gatan. Sedan hade man ju naturligt viss 30 i färdigheten ladda. Sedan så laddade man en grå sten med en sisådär 100psy poäng. Man hade några Hjälte poäng. sedan så spänderade man två hjälte poäng när man använde färdigheten "Energi blixt" detta gjorde så att slaget automatiskt blev perfekt och skadan dubblades. Så man drog helt enkelt bara 100psy ur sin grå sten, spenderade två hjälte poäng och slog sedan automatiskt perfekt och gjorde 200t6 kp i skada... Drakdödaren nummer ett... vi låg när vi slutade spela chronopia på ett rekord av 30 dödade drakar på en dag av en person... Kobold? neeejdå!/images/icons/smile.gif

Mvh Ezzy
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Roligaste tärningsslag för vår del måste nog vara när 5 Brettonian grailknights blev chargade(det heter så på svenska) av 15 wood elf wardancers i ett parti WHFB...
Helt enligt statistiken fick alverna in 5 sårande träffar, och det var dags för kniggitarna att slå sitt armor save på 2+... "Ja, det kan ju faktiskt dö en" tyckte Brettoniaspelaren, "men sedan klubbar de andra fyra ned dig!"
Om man inte slår 5 ettor och visar upp den mest obetalbara min som kan beskådas på denna sida verkligheten :)

Devastator

Quando omni, flunkus moriarti.
When all else fails, play dead.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vilken är den koboldiskaste rollperson ni har stått på?"

Cohen Nile, 250 kg supercyborg där det i princip bara var hjärnan kvar som var mänsklig. Resten var bara pansar, hydraulik och atombatterier, typ. "Hmmm... det är galakväll och paraduniform... då lämnar jag tjugomillimetaren hemma." Tjugomillimetaren ifråga var en två meter lång tjugomillimeters lätt pansarvärnspjäs som mr Nile kunde ha som personligt vapen.

Fast trots en koboldig rollperson lyckades spelaren göra en härlig roll av den. Faen vete hur han lyckades, men mr Nile är liksom en lokal legend som "den koboldiga rollpersonen som spelades okoboldigt".

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Hmm.. det måste bli min egen rollperson från MC ... han var en sån där ninja skugg grej... shadowwalker eller vad de heter.. När han fick sin första mörka förmåga så visade tabellen resultatet "evigt ung" ... hmmm ... han hade rätt mycket i sina färdigheter... ganska mycket i det mesta faktiskt... eftersom man bara blir bättre och bättre desto fler arbetsperioder man tar så...

Jag spelade honom under ett äventyr... det var nog ett möta algeroth äventyr... hmmm det började bra med att jag var tvungen att hoppa fallskärm från ett plan över venus djungler... fallskärmshoppning var i stort sett det enda jag var dålig på.. så när jag vaknade igen var jag omringad av ca 25 razider... de sköt på mig... jag kunde dock parera både skott och hur många gånger som helst i en runda.. så två kulor av alla kom fram... sen var det min tur... efter det så var det bara 4 razider kvar... de fick mig dock till slut...

chrull
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Ett litet inhopp... Sty 31 för 1 2h svärd i varje hand??... vad jag vet kan en raggman oooomöjligt ha 31 i Sto.. vilket krävs för att hantera så stora vapen...



Kardinales bepansrade högernäve....
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Det meat koboldiska jag varit med om var en av mina f.d. rollspels kamrater som alltid spelade Högalver... med en enorm psy å fv... men det värst var när man för ett tag sedan hittade en karaktär från 5-7 år tillbaka.... en halvlängds man med sto 15 (!?!?!?!?!??!!)
Å fv över 20... dryyyyg kille den där...

Kardinales bepansrade högernäve....
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Det där måste ha varit en upplevelse. En intressant fråga som dyker upp i mitt huvud är ju då:
Var det verkligen koboldism?

Jag tycker ganska ofta att mina spelare är lite 'smygkoboldiska' i skapandet av karaktären (t. ex. alltid magiker och tänjer på gränserna för vad för magi som kan finnas i världen/kulturen) men jag måste anstränga mig för att minnas ett tillfälle då de SPELAT koboldiskt och jag skulle inte kalla dem koboldiska.

[color:green]/Illern
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Måste bara dra upp en karaktär till khelataar som en i våran spelargrupp hade. Typ 25 i långsvärd(12 är normalt max) med motivationen: "man måste ju kunna försvara sig"

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
En gång när jag spelade DoD fick min rollperson, som var en munk som hade en trästav som vapen, tag i en drakskinnsrustnig som absorberade 36 (har jag för mig) ganska spännande att slåss då...

/Bombadill blev lite utråkad av den rollpersonen efter ett tag... ...fem minuter typ...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Min mest koboltiska person var nog en dvärg i DoD som hadde ett snitt på 33. Gissa om han röjde........

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

CWS Jackhammer

Veteran
Joined
19 Aug 2000
Messages
13
Location
Boden
Min person i Khelataar hade 26 i ALLA vapen. Han hade drakfjällsrustning, drakfjällssköld samt ett magiskt tvåhandssvärd. Han kunde dessutom flyga...

Spelledaren tog död på honom trots allt. Jag saknar min RP fortfarande...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag menar att jag hadde grymmt bra grundfärdigheter. De var klart mycket mera än vad jag tidigare hade lyckats med att få med en och samma gubbe.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top