wilper
Fast i vinkelvolten.
Så är vi igång igen. Rapporter följer.
Ja, det var fränt att se. Spoiler: tanken med just den rollpersonen var från början att ge upprättelse till Shakespeares Shylock genom att skriva om honom till en i grunden sympatisk figur. Att få se honom falla på grund av sina mänskliga brister på ett sätt som påminde om pjäsen fick mig att känna att jag lyckats.RasmusL said:Den Yttersta Domen
[...]
Tärningsslagen var dock inte med mig och förvandlade min, i mina ögon, vise och välvillige patriark till en hysterisk furie av missriktad vrede och våld och jag älskade varje sekund av det.
Nej, jag upplevde att vi spelade på samma sida här. Vad budorden vill förhindra är att man skyddar sin rollperson från att hamna i svåra situationer. Utan ett känslomässigt engagemang i sin rollpersons berättelse försvinner i mina ögon poängen med att spela rollspel.RasmusL said:Bröt jag mot spelets principer när jag omfamnade det diegetiska och lät det påverka mina känslor och mitt humör istället för att ta avstånd från det? Jag förstår att det inte är just det spelets principer vänder sig emot men jag upplever att det ligger i gränslandet.