Nekromanti knepig sak

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
hej jag har ett litet problem det handlar om en regelteknisk sak. det är svårt att förklara så jag andvänder mig av ett exempel: (person a har mer i TO)
person a och b står och pratar:
a: fan vad dum du är varför klantade du dig?
b:din (censur) det har du inte med att göra (person a drar up sin pistol och lyckas med dra vapen, skjutter men missa person a)
fåga hur ska man gå vidare för jag vet ej??????
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
den personen som inte sköt får göra en responshandling, sen börjar nästa runda och person a (med högst TO) börjar osv...
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Vi hamnade i en sådan situation en gång, RP:n var "person a" och skurken b, skurken sköt och missade, RP sköt och missade också....vad skulle jag nu som SL göra?

Jo, jag frångick regeln, vilket för övrigt utlöste ett kvartslångt klagomål från hela spelgruppen, men som den stolta och starka person jag är stod jag på mig, det hela slutade med att RP:n dog....hehe/images/icons/devil.gif

Mucka inte med SL, då straffar gud dig direkt.
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
slå stridsvana det är det den är tillför

Skulle nog låta person a slå ett stridsvane slag för att få agera över huvud taget första SR för att symbolisera att den stridsvane inte blir lika skockad och förvirrad vid plötsliga våldsamma händelser.

Andra rundan så skulle striden fortsätta som vanligt föresatt att person a inte fumlade med stridsvana.

Hur svårt beror lite på situationen, vet a att b är vålds belägen eller tror han att han är en obeväpnad passefist som inte skulle vara kapabel att göra en våldshandling än om hans liv hängde på det.
 
Top