Nekromanti Knappen med stort K

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Tänkt dig följande:

I din lägenhet, ditt hus, grotta, hobbithåla, palats eller var tusan nu du bor om du nu bor...ähh! Någonstans där du befinner dig ofta* finns det en stor röd Knapp.
* <font size="1"> Om du inte befinner dig någonstans mer än någon annanstans så följer Knappen efter dig hela tiden.</font size>
Det är bara Du som kan trycka på den, i själva verket är det bara Du som vet att den existerar (okej…detta mest för att undvika eventuellt grupptryck och sådant härk). Du vet inte vad den är till för. Det enda du vet om den förutom att den är stor, röd och ser väldigt tryckvänlig ut är att ifall du nu skulle trycka på knappen skulle något väldigt (allting är relativt, kom ihåg det) omfattande hända med världen.
Typ att:
Världsisarna skulle smälta. Utomjordingar skulle ta över Ryssland. Varannan person skulle bli grön. Dinosaurierna skulle komma tillbaka. Wrnu skulle totalhaverera. En slumpvis vald färg skulle försvinna (alla skulle komma ihåg att det funnits en färg som hette t.ex röd men ingen skulle veta hur den såg ut). Alla skulle bli vänsterhänta (förutom de som redan är vänsterhänta vilka skulle få en extra arm mitt på bröstkorgen och bli mitthänta). Sverige skulle bli en diktatur. Det skulle komma upp statyer föreställande mig överallt som inte skulle gå att förstöra, flytta eller något annat tarvligt. DU skulle bli världens härskare. Alla hav skulle innehålla välling istället för vatten. Internet skulle stängas ned. Alla maskiner skulle få eget liv, gräva loss Skåne från resten av Sverige, segla iväg och bilda en egen stat (fråga mig inte hur de skulle få plats). Alla skulle få någon annans röst. Eller att kvinnorna helt plötsligt blev starkare än männen.

You get ze point…

Skulle ni kunna hålla er från att trycka på knappen?

/Jaggernaut – skulle hålla sig ungefär den tid det tar för ljuset att färdas 899377374 meter i vakuum (dvs tre sekunder)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nej tusan heller. Jag skulle nog gå runt väldigt länge och fundera över Knappen, vilja röra den men inte våga - man vet ju aldrig vad som kan hända... Men efter jag gått kring Knappen mycket länge, efter den gnagt min tillvaro till ett ickeexisterande kex, dvs. efter mycket lång tid, så skulle min nyfikenhet ta över i alla fall och jag skulle trycka! :gremgrin:
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
En intressant följdfråga

…och när du eventuellt tryckte; vad skulle hända då?

I mitt fall tror jag i all ödmjukhet att

Den sjätte ängeln blåste i sin basun. Då hörde jag en röst från hornen på det gyllene altaret inför Gud, och den sade till den sjätte ängeln med basunen:
”Släpp loss de fyra änglar som är bundna vid den stora floden Eufrat.”
Och
de fyra änglar som hade hållits redo för den timmen och den dagen och den månaden och det året släpptes loss för att döda en tredjedel av människorna.

Antalet man i deras ryttarhär var tjugo tusen gånger tio tusen; jag hörde deras antal. Och så här såg jag hästarna och deras ryttare i min syn: de hade eldröda och blåsvarta och svavelgula harnesk, och hästarna hade huvuden som lejon, och ur deras munnar kom eld och rök och svavel. En tredjedel av människorna dödades genom dessa tre plågor, elden, röken och svavlet, som kom ur deras munnar. Ty hästarnas makt ligger i deras mun och i deras svansar; deras svansar liknar ormar och har huvuden, och med dem vållar de skada.


//erik. tittar nonchalant på knappen
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Njaeee

NEJ, inte en möjlighet att jag skulle kunna låta bli. Jag är den sortens människa som inte kan låta bli att öppna brev innan jag är hemma med dem (vi har en bit till brevlådan), inte kan låta ett paket vänta längre än nödvändigt. Jag är obotligt nyfiken på vad som skulle hända och mitt resonemang är. Det kan inte vara världens undergång och det borde vara intressant att iaktta människors reaktion.

Så, jag skulle trycka på knappen... visserligen efter en längre tids ångest och oerhörd psykisk press....
 

Rygar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
190
Location
Federationen
Jag skulle nog trycka på den så fort jag kunde, min nyfikenhet är fullständigt enorm när det gäller knappar...

Sen om allt vatten blev välling så var ju det synd, men som vi säger, ingen idé att gråta över spilld mjölk.... eller vatten.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Trycka med stort T

Jadå, visst sjuttsingen skulle jag trycka. Chansen att det faktiskt kan bli bra här i världen är rätt lockande. Skulle det råka bli sämre så är det nog bara välförtjänt. Finns många som inte kan få det mycket sämre.

Jag gillar dina exempel där merparten var av positivt slag. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Klick med stort K

Klart man trycker, men det skulle ta ett tag innan man gör det.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Ja, men inte direkt. Förmodligen om jag blev allmänt trött på världen, något som händer ibland. "Varför inte", skulle jag nog tänka.
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Var har du gömt min???????

Nu har jag rusat runt hela huset och kan inte hitta den, var är den! :gremshocked: Jag vill se vad som händer när jag trycker på min röda knapp.

Ja, det säger väl allt, jag skulle utan tvekan och utan ånger slänga mig över min knapp och trycka till och sedan nöjt se vad för spännande ting som händer. :gremelak: Jag är barnsligt nyfiken av mig och tanken på en stor röd knapp som följer mig överallt, jag hade inte kunnat låta bli den.

/Dewain kommer att leta röda knappar för att se vad som händer om hon trycker på dem.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Självklart !

Skulle ni kunna hålla er från att trycka på knappen?
Humm, jag skulle nogf först vanka fram & tillbaka & kolla på knappen.. Sedan sku skulle jag nog nästan vara där & trycka på den..
Fast, i slutändan så skulle jag trycka på den.. bara för att den finns där & jag skulle vara ruskigt nyfiken på vad som skulle hända !!!!
 

Joakim_UBBT

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
144
Location
Polishuset
Det är då en jädra tur att ingen av er dårar är President i det stora landet i väster...... :gremlaugh:

Jag har gömt min knapp i garderoben med alla monster.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Knappar är ju gjorda för att tryckas på, dessutom hade jag aldrig kunnat föreställa mig att en knapp som finns väl synlig i min lägenhet skulle kunna vara skadlig eller ondskefull. Så jag hade nog tryckt på den.
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Hade jag haft en sån knapp...

så hade jag satsat på en politikerkarriär eller liknande sen, när jag hade blivit vald till statsminister eller världsdiktator eller nåt sånt, så hade jag sagt: "Jag lovade er förändringar" och sedan hamrat som besatt på den där knappen. In your face naiva jävla väljare/medrevolutionärer/offer!

Vad tror ni om det?
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Klart man skulle...

Visst låter det hemskt med allt det dära som t.ex. att WRNU skulle försvinna, eller internet dö, eller vatten blir välling... men detta:

Alla maskiner skulle få eget liv, gräva loss Skåne från resten av Sverige, segla iväg och bilda en egen stat (fråga mig inte hur de skulle få plats).
Skulle vara värt alla risker, helt klart. Speciellt om de tog med sig alla skåningar!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Hade jag haft en sån knapp...

"så hade jag satsat på en politikerkarriär eller liknande sen, när jag hade blivit vald till statsminister eller världsdiktator eller nåt sånt, så hade jag sagt: "Jag lovade er förändringar" och sedan hamrat som besatt på den där knappen. In your face naiva jävla väljare/medrevolutionärer/offer!"

Pinsamt då om det enda knappen gjorde var att starta centralsdammsugaren. :gremgrin:
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Man vet aldrig... Antagligen hade jag väntat ett tag i alla fall. Sen hade jag nog tryckt på den uppreppade gånger. Ni vet... Ungefär som gamla spel där man ska egga på en knapp för att så fort som möjligt ska fylla en mätare eller nått.

/Hartland - skulle hoppas på att knappen förde med sig personliga fördelar
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Re: Klart man skulle...

Sannerligen en lovande utsikt. Med all världens maskinkraft kommer skåningarna att höja sig ytterligare över andra folk och stiga till sin ödesbestämda roll som härskare. Lite som Melniboné, men med gäss i stället för drakar och apparater i stället för magi. Det enda jobbiga blir att man får åka båt för att besöka lajv, ty skånska lajv är teh sUxx0rZ.
 
Top