Nekromanti Kluvet om armskena....

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: inte längre kluvet men kanske halverat.

Får man ett rejält slag på en plåtrustningsdel så ringer det rejält i den, och ligger den mot armen då, så kan det uppstå rejäl smärta.

Visst, som du säger, är det inte i ren skadesynpunkt någon direkt fara. Men det kan fortfarande vara en "bedövande" smärta som minskar armens rörlighet.
Sitter plåtbiten säkert fastpänd direkt mot armen vill jag hävda att den inte gör det, men då det här börjar urarta i en "nähä-joho" debatt om en petitess så förslår jag att vi ses nånstans och utför några empiriska tester. Ta du med bakplåten så ordnar jag en vedyxa. :gremwink:

Det vill du inte veta käre Joel =)
Du har min sympati. Ringbrynjehandskarna kommer på posten. :gremwink:

/Joel
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: inte längre kluvet men kanske halverat.

Sitter plåtbiten säkert fastpänd direkt mot armen vill jag hävda att den inte gör det, men då det här börjar urarta i en "nähä-joho" debatt om en petitess så förslår jag att vi ses nånstans och utför några empiriska tester. Ta du med bakplåten så ordnar jag en vedyxa.
och så tar jag med en ugn och ingredienser, du fixar veden... så kan vi baka ihop en lösning *flinar*

Jag var just på väg att säga detsamma själv (om nähä-joho)... vad säger du om att skaka tass och kramas istället?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: inte längre kluvet men kanske halverat.

vad säger du om att skaka tass och kramas istället?
Jag brukar ju inte gå omkring och vara homoerotisk så här tidigt på dan, men visst det är klart jag kan göra ett undantag. Det är ju inte som att jag har några principer eller så... :gremwink:

/Joel
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: inte längre kluvet men kanske halverat.

Det är ju inte som att jag har några principer eller så...
Då var det som jag misstänkte... ska du på träffen i helgen förresten?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: inte längre kluvet men kanske halverat.

ska du på träffen i helgen förresten?
Med största sannolikhet inte. Jag väntar fortfarande på att berg.. eh.. träffen ska komma till mig. :gremwink:

/Mohammed - klipper tråden
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: inte längre kluvet men kanske halverat.OT!!!

Aha... då finns risken/chansen att vi träffas då *enda platsen i sverige han vet SÄKERT att han inte kommer att vara är där* beware! *känner att detta hamnade inte så liiiiie OT*
 
Top