Nekromanti Klosterordnar?

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Re: Sung-sång?

Däremot gav du Sungmunkarna lite för mycket konspirationsaktiga drag för min smak
Bingo. Jag lyckats nästan aldrig skriva något som inte leder till en konspiration för att ta över värden :gremtongue:. Efter att ha skrivit det där läste jag en gammal text jag skrivit om en tempelriddarorden från Sardan. Texten var helt ok men rysligt överkonspiratorisk. Det finns bara ett sällskap jag pysslat med som inte vill ta över värden: Camards magikersällskap. Alltid något...

Loutusätarna låter grymt skoj. Hoppas du fixar med bra kartor föresten, älskar kartor...
 

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
Sungmunkarna

Att göra sungmunkarna liknande din Orthosorden låter som en bra idé. Man kanske ska byta ut sökandet efter den teoretiska kunskapen mot kunskap om sitt "inre" och fysisk träning för att upprätthålla en perfekt kroppslig självkontroll. Det blir ju lite kinesisk-hjälte-film av det hela men om man har magiker som slåss obeväpnat och lever i en öken är det ju lätt hänt... :gremsmile:
Sen hur magibiten ska se ut vet jag inte... men någonting storslaget borde det givtetvis vara då Sung och Ziu lyckades hålla bort förra mörkret med sin magi.

/Marcus
 
Top