Nekromanti Klondike

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Tjoho!

Nu är jag igång och skriver på Klondike igen och processen går sakta men säkert framåt. Det ser i mina ögon ut att bli ett lovande alster med underlag för lite annorlunda rollspelande i Western.

Jag undrar nu följande: Vad har ni för förväntningar på Klondikesupplementet? Bara snö och is, eller? Vad vill ni ha mer av, och vad vill ni ha mindre av? Isolerade guldfält i vildmarken eller laxkonservfabriker på Alaskakusten?

Så om någon skulle vilja hosta fram lite tankar kring Klondike så är det fritt fram. Jag vore tacksam. Förhoppningsvis får jag lite nytt att tänka på.

Ha en bra dag!

-
Peter
 

Den dära...

Veteran
Joined
7 Jun 2004
Messages
100
Location
Sevilla, España
Ganska enkelt

Allting som går att finna i Don Rosas Farbror Joakims liv bör gå att återspegla på något vis i supplementet :gremlaugh:

Nej, rent allmänt så skulle det vara trevligt med en karta över området, goda beskrivningar över hur gruvverksamheten fungerar i detalj. Även separata kapitel för skojare och inmutningstjuvar som jag hört är vanliga där. Självklart skulle man önska en liten vägledning via ett äventyr samt självklart en större beskrvining utav någon av dom stora städerna (ungefär som Tucson i Arizona) även lite slumptabeller skulle vara kul då dte faktiskt är lite svårt att hitta på trovärdiga möten och händelser. Menar då sådanna som, nedfallet träd, svag is, björnfara, tjuvar etc.

I varje fall...
Keep up the good work

/Don Sebastian
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag vill ha mängder av intressanta spelledarpersoner och livsöden, utförliga miljöbeskrivningar, vad skiljer Alaska ifrån övriga Western-miljöer? Information om guldvaskning, kartor över olika samhällen, andra sätt att leva och tjäna pengar än guldvaskning. Kort sagt så mycket spännande information som möjligt, tror du att du klarar det? :gremsmile:

Vill du ha lite mer konkret kritik så är det bara att publicera ett utdrag ifrån texten på Rävspels hemsida eller kanske rentav i Fenix.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Kanske även kunde få med pyttelite Kanadainformation. klondike ligger väl där? En ridande polis skulle ju vara trevlig at hitta.
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Jag vill ha mängder av intressanta spelledarpersoner och livsöden, utförliga miljöbeskrivningar, vad skiljer Alaska ifrån övriga Western-miljöer? Information om guldvaskning, kartor över olika samhällen, andra sätt att leva och tjäna pengar än guldvaskning. Kort sagt så mycket spännande information som möjligt, tror du att du klarar det?
Allt detta planerar jag att ta med, mer eller mindre. Ledordet är utrymme, och alla stycken ska måste vägas på guldvåg. Men en handfull guldstäder kommer ges en sida var, och två (Dawson och Skagway) kommer ta betydligt mer utrymme. Några kartor blir det också. En större del av Alaska och Yukon kommer att beskrivas.

Intressanta historiska karaktärer finns det tjogvis av. Svårigheten i det fallet är att välja ut vilka som är viktigast och kommer användas mest (men Bill Gates ligger för närvarande bra till).

Ett litet avsnitt om hur man kan bygga hotell, restaurang, butik m.m. får vi förhoppningsvis plats med. Där kommer det dyka upp priser på allt från spik och virke, till kaminer, fönsterglas och madrasser.

En spännande kampanj måste jag också få plats med... Och en hel del mer...

Vill du ha lite mer konkret kritik så är det bara att publicera ett utdrag ifrån texten på Rävspels hemsida eller kanske rentav i Fenix.
Det kommer säkert dyka upp en aptitretare när tiden blir mogen för det.

-
Peter
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Ett litet avsnitt om hur man kan bygga hotell, restaurang, butik m.m. får vi förhoppningsvis plats med. Där kommer det dyka upp priser på allt från spik och virke, till kaminer, fönsterglas och madrasser.
Hejsan hoppsan! :gremlaugh:
 
Top