Klockarordern - Krönika

God45

#PrayersForBahakan
Jag har spelat en Inquisitor i Klockarordern som åkte till världens mest korrupta och inavlade dal i fantasy-tyskland för att jaga en häxa. Eller, mer en proto-gud… Okej så gud blev mördad för några hundra år sedan och hans makt har nu regnat ner över världen där den ger vissa individer eller djur DDÅÅÅLLLIIIIGGAAA magiska krafter. Så jag är från organisationen som försöker fixa häxrelaterade situationer innan någon förvandlar en skog till rakblad eller en befolkning till levande kött-träd eller något.

Så jag, Fader Montalbano, är bra på allt! Jag slåss bra, jag rider bra, jag har en silvertunga och jag kan en massa om det ockulta. Jag har en enda svaghet bara… Jag är dålig på att märka saker. Liksom, inte så uppmärksam och har svårt att hitta ledtrådar… Men det är nog inga problem.

Mina hantla… Mina dyrbara lärlingar är Diego som är bra på att slåss och Hidalgo som är bra på att snacka. Mina mindre dyrbara lärlingar är Cal och Jesus som är kassa på allt. Oh, och allihop är också dåliga på att vara uppmärksamma. Jag valde det men de är slumpgenererade. I alla fall, vad är det värsta som kan hända?

Kor är döda i pesten och barn är försvunna. Klassisk häxskit. Så jag dyker upp och de inavlade bondlurkarna har haft ihjäl någon oskyldig tjej i en häxprocess. Så vi plockar ur henne ur den super gnarly krukan man gjuter in häxor i cement i innan man hänger dem från en hög plats så att de slutar förorena jorden. Och… Hon är inte där. Det är en helt annan kvinna som drunknat i cementen. Så det är dåligt.

Vi upptäcker också att baronen över orten är för upptagen med att hora och supa sig själv till döds för att dyka upp. Sheriffen har spetälska och kommer inte ut. Länsmannen är super gammal och hans mannar har blivit mördade av någon sorts magisk bandit som hänger i skogen. Slaktaren är mest fokuserad på att hans dotter inte blir bränd som häxa för att hon legat runt lite. Och den rika köpmannen respekterar inte min auktoritet så jag hästpiskar honom i ansiktet. De är värdelösa!

Min utredning avslöjar att:

-Tjejen i krukan är en herde som kidnappats från uppe i bergen.

-De försvunna barnen har också varit uppe i bergen för att vakta boskap.

-Åh nej folk har svampar i hjärnan som dödar dem kladdigt efter de varit tankekontrollerade.

-Kyrkmagi används och en utredning får oss att lista ut vilka örter som behövs i våra pestmasker för att skydda oss.

-Sheriffen är INTE DÖD utan han är den där magiska banditen alla är rädda för. Fast det är han inte, det är magiska svampar i träden i dalen som får folk att tro att han är en magisk bandit medan han är förhäxad så han inte kan lämna dalen.

-Vi använder svamparna i träden för att lista ut exakt vad som biter på häxans magi (med ett super coolt alkemi system!). Vi bygger improviserade stridshammare för att mörda häxan.

-Alla djuren utom björnarna är borta och björnarna är fulla med svamp.

Och… Här stannar utredningen av för vi hittar inget :( (och jag är dum 😂 ). Hade vi bara kunnat lista ut vad häxan vill eller hittat fler spår så hade vi kunnat göra något men så går det inte.

SÅ VI LÅSER NER SAMHÄLLENA I DALEN! SIEGE MENTALITY BABY!

Och efter att ha svält ut henne några månader kommer häxan, som är en förvriden fasa, ner med sin björnarmé i öppet anfall. Vi dräper henne och tre av mina hantlangare dör, bara Diego överlever. Det visade sig att hon åt kropparna från oskyldiga människor som råkat ut för oförrätter för att få magi. Så tjejen som var oskyldig men blev häxprocessad var som rent godis för henne.

I alla fall, häxan är död, barnen och korna är säkra. Det är ändå en seger trots att jag förlorade tre lovande unga lärjungar på kuppen. Och med det åker Fader Montalbano tillbaka till fantasy norditalien där saker är lite mer civiliserade.

Back