Å andra sidan har de inget Mithera som kyler ned heller. Om jag minns rätt är det snarare vindar från Tarkas som värmer upp... no?Mûhad har definitivt ingen Golfström och inget Medelhav. Då hade klimatet i Gordrion och Kamor inte varit som det är.
Öh...va? Varför en kortare sträcka mellan varje breddgrad jämfört med jorden skulle förändra förhållandet mellan från en breddgrad till en annan begriper jag inte, speciellt som Mundana redan bortom alla tvivel beskrivits med förhållanden som är extremt lika jordens.Visst, breddgraderna duger till att jämföra olika delar Mundana på samma breddgrad, men Mundanas 41:a breddgrad är inte nödvändigtvis detsamma som Jordens 41:a.
Det är uppenbart att det skulle. Klimat handlar ju en del om avstånd.Öh...va? Varför en kortare sträcka mellan varje breddgrad jämfört med jorden skulle förändra förhållandet mellan från en breddgrad till en annan begriper jag inte, speciellt som Mundana redan bortom alla tvivel beskrivits med förhållanden som är extremt lika jordens.
Nej men drog upp det som ett argument för att det skulle vara för kallt. Jag satte helt enkelt argumentet i ett perspektiv där det inte var fullt så dräpande som det verkade när du först nämnde det.Alltså, snälla, jag har aldrig påstått att 41:a breddgraden nödvändigtvis innebär barrskog och massiva snöfall, heller aldrig att klimatet på olika platser längst samma breddgrad tvunget måste vara snarlikt.
Visst är de det. Men då borde vi koncentrera oss på de argument som håller för att bevisa det, right?Vad jag däremot sagt är att Mundanas klimatförhållanden (på en hel del platser) är helt bisarra.