D&D Klassiska udda D&D-monster

zonk

muterad
Här postar vi klassiska, udda D&D-monster! Jag börjar med

Piercer
Det här stendumma monstret hänger i taket och imiterar en stalaktit tills nån vandrar förbi, varpå det dödsföraktande kastar sig neråt o försöker spetsa vederbörande. Om det missar, krälar det långsamt, långsamt tillbaka till taket. Ett nästan magiskt bra monster.

Piercer_2e.webp

Här postar vi klassiska, udda D&D-monster! Jag börjar med

Piercer
Det här stendumma monstret hänger i taket och imiterar en stalaktit tills nån vandrar förbi, varpå det dödsföraktande kastar sig neråt o försöker spetsa vederbörande. Om det missar, krälar det långsamt, långsamt tillbaka till taket. Ett nästan magiskt bra monster.

View attachment 29311
Vad gör monstret om det träffar?

Jag vill plocka fram galeb duhr, varelser som har lite samma relation till sten som enter har till träd.

Ursprungligen bumlingar med två lemmar som fungerar både som armar och ben, men i vissa versioner har de fått fyra lemmar. Jag hade inte tänkt så noga på saken innan, men nu är jag en stark anhängare av bara två. Känns som det gör dem mycket knepigare och roligare.

Det här är bilden jag har i huvudet. Tror den är från Monstrous Manual eller nåt? 90-tal iaf.

1000006964.webp

Ityak-Ortheel the Elf-eater! Är en enorm sköldpadda utan ett huvud som istället har en mun med 40 tentakler. Den kan bara bli mätt genom att äta alver. Awesome!

2B19B86D-CB3F-4B03-9F17-1EBF658C3578.png

Back