Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Visst ÄR det en vinare, men om ulvarna ska försöka sig på en sån grej så har ju planen den nackdelen att du lever och kan försvara dig ett tag till. Vanliga vin har inga sådana jobbiga bieffekter.

Samma logik kan visserligen användas på Vimes. Varför mördades inte han? Eller är man safe i baren? Låter väl som lite konstig speldesign. Eller var samtliga ulvar på dansgolvet?


Hur som helst tycker jag Anth har börjat samla på sig lite rödande kladd:
*Högvilt men överlevde dansgolvet
*Överlappande klädesplagg som mig tyder på lögn
*Outade yrke näst sist

Röst: @Anthrox
Det här är väl ingen dum post, men jag noterar att du först och främst vill analysera dansgolv/baren eller "Hur funkar nattmördandet?". Kan vi inte också ta en titt på röstmönster? Vad anser du om att Anthrox låg som etta på Fjodorsenuba?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,397
Jag tolkade Anderssons velande som att han och Fjodor var ulvkumpaner.
Det besvarar ingenting. Du låg med röst på Sidd och kände plötsligt att du behövde rädda honom från en snajpröst?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
*Överlappande klädesplagg som mig tyder på lögn
*Outade yrke näst sist
Bra. Ja, den sena outningen av ett knegaryrke är en potentiell ulvlögn förstås.

Vad gäller kläderna kan det vara iögonfallande beroende på övrigas klädval. Men jag är som sagt tvek på att vi kan fånga ulvar på kläder (men det vet inte nödvändigtvis ulvarna, Lex Thibault).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Det besvarar ingenting. Du låg med röst på Sidd och kände plötsligt att du behövde rädda honom från en snajpröst?
Ja, alltså. Om Andersson och Fjodor är ulvkumpaner är ju Fjodor ulv och det är mindre sannolikt att Sidd är ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Bara jag som stör mig lite på att Andersson kommer yrkesklädd på en fest?
Nej, jag blir också fundersam. Mina kläder andas sannerligen fest, eller åtminstone högtid. @Anthrox: jag misstänker att Sidd och Andersson gjorde bort sig när Rasmus outade högstatusyrke. Vad anser du om den saken? Eller kan det vara Sidd, Andersson och Vimes som är vår ulvatrio?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Du har dessutom ulvat med mig i varje fall två gånger, Anthrox. Tror du verkligen att ulv-Vimes skulle vara kylig nog att rädda en ulvkumpan med en snajpröst i R1? (Facit: hade jag varit ulv tillsammans med Sidd hade jag alla dagar i veckan slängt honom under bussen i det läget)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Sedan undrar jag var @RasmusL är! Mycket av min analys går ut på att han är grön, om det inte är så faller mycket av mitt (rätt skrangliga) teoribygge.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,397
Ja, alltså. Om Andersson och Fjodor är ulvkumpaner är ju Fjodor ulv och det är mindre sannolikt att Sidd är ulv.
Okej, så ditt försvar är alltså att Andersson, som röstade ut Fjodde, kanske var fjoddes ulvkumpan, och du då räddar Sidd som du haft röst på halva rundan för att Sidd skulle vara grön?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Det här är väl ingen dum post, men jag noterar att du först och främst vill analysera dansgolv/baren eller "Hur funkar nattmördandet?". Kan vi inte också ta en titt på röstmönster? Vad anser du om att Anthrox låg som etta på Fjodorsenuba?
Drevet mot Fjodor rann till snabbt som fan, ja. Lär finnas ulvar i det. Att just Anth var etta säger mig inte så mycket. För egen del så bytte jag från Vimes, vilket inte var en "du är röd"-röst i vilket fall.

Hörru Basse, jag vill att du berättar vad du har på dig (funkar aldrig på frugan men den här gången har jag goda förhoppningar)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Hörru Basse, jag vill att du berättar vad du har på dig (funkar aldrig på frugan men den här gången har jag goda förhoppningar)
Det svarar jag gärna på, men vill nog att det rpåder konsensus kring outningar i byn först.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,397
Jag tolkade Anderssons velande som att han och Fjodor var ulvkumpaner.
Det är för övrigt i bästa fall en felläsning, eftersom Andersson inte velade utan sa klart och tydligt att han skulle byta till Fjodde.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,397
Mitt förslag för rundan är att sätta:
Baren:
Sidd
Vimes
Andersson

Dansgolvet:
Basse och Rasmus
Brynolf och Häger

Och se vad som händer med nattmordet. Jag har inga problem med att bli utröstad denna rundan för att testa den tesen. Om jag inte blir utröstad kan jag ta någon annans plats, inklusive i den ulvinfesterade baren.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Det är för övrigt i bästa fall en felläsning, eftersom Andersson inte velade utan sa klart och tydligt att han skulle byta till Fjodde.
Ja, 10 minuter eller något sådant innan deadline ja. Läs från typ 18:30 eller något sådant.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mitt förslag för rundan är att sätta:
Baren:
Sidd
Vimes
Andersson

Dansgolvet:
Basse och Rasmus
Brynolf och Häger

Och se vad som händer med nattmordet. Jag har inga problem med att bli utröstad denna rundan för att testa den tesen. Om jag inte blir utröstad kan jag ta någon annans plats, inklusive i den ulvinfesterade baren.
Ok cool. Vad har du för tankar bakom den där uppdelningen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Okej, så ditt försvar är alltså att Andersson, som röstade ut Fjodde, kanske var fjoddes ulvkumpan, och du då räddar Sidd som du haft röst på halva rundan för att Sidd skulle vara grön?
Som jag skrev i R1 tycke jag att lågflygericaset mot Fjodor var bra, och trots oegentligheter sa min magkänsla mig att Sidd inte var röd. Det är nog det bästa man kan hoppas på i R1.

Det är också lite ironiskt att du grillar mig nu för att jag inte röstade på Sidd till slut, och Andersson kritiserade mig i slutet av R1 för att jag röstade på honom trots att jag var tveksam.

Jag tycker du verkar lite stressad Anthrox. Stämmer det?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,397
Ok cool. Vad har du för tankar bakom den där uppdelningen?
Jag tror att Sidd, Vimes och Andersson ulvar tillsammans och vill isolera dem för att se om nattmord ens utförs då. Jag vill dela på Andersson och Basse som var på dansgolvet tillsammans senast, och sätter de grönaste spelarna i min bok till att dansa tryckare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,397
Ja, 10 minuter eller något sådant innan deadline ja. Läs från typ 18:30 eller något sådant.
Även då skrev han att han tänker rösta på Fjodde pga lågflygeriet. Vet inte riktigt vart du vill komma.

Som jag skrev i R1 tycke jag att lågflygericaset mot Fjodor var bra, och trots oegentligheter sa min magkänsla mig att Sidd inte var röd. Det är nog det bästa man kan hoppas på i R1.

Det är också lite ironiskt att du grillar mig nu för att jag inte röstade på Sidd till slut, och Andersson kritiserade mig i slutet av R1 för att jag röstade på honom trots att jag var tveksam.

Jag tycker du verkar lite stressad Anthrox. Stämmer det?
Om nu Sidd inte var röd varför gjorde du inget annat åt det? Starta ett annat drev? Byta röst? Du hoppade ju inte ens på Fjodde-drevet förrän i slutet, och det med en uppenbart blek anledning.
På vilket sätt verkar jag stressad?
 
Top