Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Jo, men det känns så obeskrivligt långsökt att Basse skulle tala sanning om sitt yrke/klädsel som ulv, speciellt med så iögonfallande grejer. Eller?
Jo, visst är det lite konstigt. Men märkligare saker har hänt. Advokatclaimet kommer innan det fyllts på med klassiska knegaryrken, och kostymclaimet kommer efter en (antagligen) misslyckad massoutningssession av yrke.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Vi räknar ju med 3 ulvar och vi har ju tyvärr inte hittat nåt bättre än att hoppas på att Nattmordet behöver vara platsbundet.
Kanske Rasmus frånvaro beror på att denne är en av de tre och det finns liksom inte så mycket att tjata om om det nu skulle vara Andersson och Basse här nu som är de 2 andra ulvarna.

Allt om kläder och yrken verkar ju mest bara vara fluff och i värsta fall ulvinfo som vi strösslat med.

VJVS rekommenderas 👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Kan tom vara så att Yrken och Kläder är triggers för att få oss att hålla låda och försöka positionera oss och skapa motsättningar som inte har nån bäring alls på fraktion.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,189
Location
Uppsala (Umeå)
Vi räknar ju med 3 ulvar och vi har ju tyvärr inte hittat nåt bättre än att hoppas på att Nattmordet behöver vara platsbundet.
Kanske Rasmus frånvaro beror på att denne är en av de tre och det finns liksom inte så mycket att tjata om om det nu skulle vara Andersson och Basse här nu som är de 2 andra ulvarna.

Allt om kläder och yrken verkar ju mest bara vara fluff och i värsta fall ulvinfo som vi strösslat med.

VJVS rekommenderas 👍
Lustigt att du vill tona ned betydelsen av kläderna när du har ett yrke och en klädkombination som verkligen sticker ut om man tänker sig att grejen med kläder/yrket är att det ska vara de kläder man har på sig när man får inbjudan. Bränns det @Sidd ?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Fint med dansen, men hur går det med läsningen? Du ligger just nu och tittar på med din utslagsröst vid sidan av. Det får du gärna korrigera så vi har något att jobba med sista timmen.

Om det skulle få @RasmusL att också kliva fram så vore det ännu bättre.
Jorå jag är ikappskummad. Kul läge att ombes avgöra en omröstning som kanske är spelavgörande utan att ha nåt vidare på fötterna.

Jag brukar inte gå på magkänsla men kör väl på Röst: @Andersson

Är det Anths dans-plan som gäller alltså eller? Tycker vi inte har varit särskilt tydliga med det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,189
Location
Uppsala (Umeå)
Jorå jag är ikappskummad. Kul läge att ombes avgöra en omröstning som kanske är spelavgörande utan att ha nåt vidare på fötterna.

Jag brukar inte gå på magkänsla men kör väl på Röst: @Andersson

Är det Anths dans-plan som gäller alltså eller? Tycker vi inte har varit särskilt tydliga med det.
Har inte skummandet gett något mer att gå på? Den här rösten kan som sagt vara avgörande @Brynolf och har du verkligen något rödande på mig? Eller vem är högst på din rödlista - kanske kan man få till ett nytt drev om du inte är nöjd med alternativen? Och vad tror du om klädteorin?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Kul läge att ombes avgöra en omröstning som kanske är spelavgörande utan att ha nåt vidare på fötterna
Ojdå. Du satt ju ändå i Basse-drevet, Brynolf. Så din röst var avgörande som den var. Du är säker på att ni inte är ulvkompisar då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Lustigt att du vill tona ned betydelsen av kläderna när du har ett yrke och en klädkombination som verkligen sticker ut om man tänker sig att grejen med kläder/yrket är att det ska vara de kläder man har på sig när man får inbjudan. Bränns det @Sidd ?
Bränns?
Menar du att mitt tilldelade yrke är så långt ifrån i statusordningen från bilmecken i blåställ.
Jag gissar de flesta lägger våra statusyrken i samma korg med Hägerns truckförare och taxisnubben Vimes.
Är det så att vi 4 har samma fraktion så är vi alla bybor👍
Då ligger alltså min röst rätt på advokaten.

Vi har i alla fall inget än som tyder på att yrken har med fraktion att göra men visst gräv på👍
Är du bybo Andersson så vore det strålande om du kan hitta nåt.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,189
Location
Uppsala (Umeå)
Bränns?
Menar du att mitt tilldelade yrke är så långt ifrån i statusordningen från bilmecken i blåställ.
Jag gissar de flesta lägger våra statusyrken i samma korg med Hägerns truckförare och taxisnubben Vimes.
Är det så att vi 4 har samma fraktion så är vi alla bybor👍
Då ligger alltså min röst rätt på advokaten.

Vi har i alla fall inget än som tyder på att yrken har med fraktion att göra men visst gräv på👍
Är du bybo Andersson så vore det strålande om du kan hitta nåt.
Nej, jag menade @Anthrox teori om att det är de som är jobbklädda är de som fått inbjudan som han skrev om här.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Faktum är att vi kan planera för snajpfest inom en timme.
Vore bra om byn är på hugget om vi röstar ut en bybo och nattmord går igenom.
Vimes vet du var WH bor och kolla över axeln eller hacka IP-adress och kolla när det ser ut som han ska lägga upp ny runda?
Vi kan redan nu ladda puffrorna: Jag packtar gärna med er @Vimes och @Anthrox !
En av oss kommer ryka i nattmord men de 2 andra:
- En röstar direkt på den av Basse/Andersson som inte blir utröstad
- En annan röstar på Rasmus

Återkoppla🙏
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
893
Fuck vad dumma vi är!

Varför ska vi dela upp dansgolv och bar så tydligt? Det är uppenbart att ulvarna kan välja ett lämpligt nattmordsoffer där de hamnar oavsett uppdelning.

MEN! Om vi istället väljer två lämpliga spelare som känns okej gröna, och övriga två tilldelas dem för att bjuda upp till dans så kan de spelarna slumpa vem de dansar med eller om de låter bli att dansa? Right?

Alltså: Spelare A och D verkar okej gröna. Spelare B och C bjuder upp till dans på A, spelare E och F bjuder upp D.

I så fall måste ulvarna börja chansa på om spelaren de siktar på hamnar i baren eller i dans. Visst, de kan kuppa och hoppa över att bjuda upp, men då kommer det ändå vara två som står i baren med en död? Det blir som ett miniväktande, med i alla fall 33% chans att vara verksamt!

Om jag dör så tänk över det här!

(Nu ska jag läsa hungerspelen med min dotter)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Fuck vad dumma vi är!

Varför ska vi dela upp dansgolv och bar så tydligt? Det är uppenbart att ulvarna kan välja ett lämpligt nattmordsoffer där de hamnar oavsett uppdelning.

MEN! Om vi istället väljer två lämpliga spelare som känns okej gröna, och övriga två tilldelas dem för att bjuda upp till dans så kan de spelarna slumpa vem de dansar med eller om de låter bli att dansa? Right?

Alltså: Spelare A och D verkar okej gröna. Spelare B och C bjuder upp till dans på A, spelare E och F bjuder upp D.

I så fall måste ulvarna börja chansa på om spelaren de siktar på hamnar i baren eller i dans. Visst, de kan kuppa och hoppa över att bjuda upp, men då kommer det ändå vara två som står i baren med en död? Det blir som ett miniväktande, med i alla fall 33% chans att vara verksamt!

Om jag dör så tänk över det här!

(Nu ska jag läsa hungerspelen med min dotter)
Ja stämmer det här med att nattmordet är platsbundet och kan misslyckas om mördare står fel med tanke på offret så är det inge bra att Ulvarna vet positioner.
 
Top